شماره ۵۴۴ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۳۱ فروردين
صفحه را ببند
به دنبال آزادسازی پالایشگاه بیجی اتفاق افتاد
آغاز پیشروی‌های ارتش و فرار 90‌هزار عراقی از الانبار

 شهروند| صدور فرمان نخست‌وزیر عراق و موافقت پارلمان این کشور با اعزام نیرو به استان الانبار و تجهیز تسلیحاتی عشایر این منطقه سرانجام باعث شد تا ارتش عراق در نبرد با داعش در این استان ابتکار عمل را در دست گیرد. ارتش عراق به دنبال باز‌پس‌گیری پالایشگاه بیجی، در روز گذشته نیز موفق شد بخش‌های مهمی از شهر رمادی، مرکز استان الانبار را به کنترل خود در‌آورد و به این ترتیب روند پاکسازی بزرگترین استان عراق از عناصر داعش به شکل جدی آغاز شد.
بنابر اعلام مقامات امنیتی عراق ارتش این کشور در عملیات نظامی خود در شهر الرمادی موفق شد، بیشتر مناطق این شهر ازجمله ساختمان‌های دولتی را از اشغال تروریست‌های داعش خارج و تجهیزات نظامی را وارد پایگاه الحبانیه کند. سربازان عراقی در روز شنبه نیز موفق شده‌ بودند پالایشگاه «بیجی»، بزرگترین تأسیسات نفتی عراق را به محاصره خود در‌آورند و به حضور داعش در آن پایان دهند. داعش در هفته گذشته توانست با استفاده از اختلافات داخلی نیروهای دولتی عراق به‌ویژه عدم هماهنگی میان رهبران عشایر و ارتش عراق و همچنین اختلاف عمیق میان آنها با نیروهای شیعه موسوم به داوطلب مردمی در استان‌های الانبار و صلاح‌الدین که به تازگی از کنترل دولت عراق درآمده بود پیشروی‌هایی انجام دهد.
به دنبال افزایش درگیری‌ها در الانبار، سازمان ملل نیز روز گذشته در بیانیه‌ای از آوارگی و فرار بیش از 90‌هزار نفر از شهروندان استان الانبار خبر داد. این سازمان پیش‌ از این از کوچ اجباری بیش از 4‌هزار خانواده از شهر رمادی به مناطق اطراف آن خبر داده‌بود که برخی از آنها به ناچار با پای پیاده الرمادی را ترک کردند. با خروج شمار زیادی از شهروندان رمادی چهره این شهر بیشتر به میدان نبردی می‌ماند و شمارش معکوس برای آزادسازی استان الانبار در روزهای آتی آغاز می‌شود.

 


تعداد بازدید :  102