شماره ۵۴۴ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۳۱ فروردين
صفحه را ببند
... نفوذ هوای گرم از شرق کشور

بر اساس تحلیل آخرین داده‌های هوا‌شناسی، روند افزایش دما در بیشتر مناطق کشور تا چهارشنبه ادامه خواهد داشت. این افزایش دما در سواحل شرقی دریای خزر و شمال شرق کشور محسوس‌تر بوده و سامانه بارش‌ها و رگبارهای پراکنده‌ای را که طی روزهای گذشته در بخش‌هایی از شرق کشور شاهد بودیم در حال خروج از شرق کشور است.
انتظار می‌رود طی امروز در جنوب، جنوب غرب تا جنوب شرق کشور وزش باد سرعت بگیرد که این وزش باد در بخش‌هایی از جنوب، مرکز، جنوب غرب و جنوب شرق موجب پدید آمدن گرد و غبار خواهد شد. در بیشتر مناطق کشور از امروز تا چهارشنبه افزایش دما را داریم که این افزایش دما در سواحل شرقی دریای خزر نمود بیشتری دارد.
آسمان پایتخت امروز صاف و گاهی همراه با وزش باد، با حداقل و حداکثر دمای ۱۳ و ۲۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر پیش‌بینی می‌شود. کمینه و بیشینه هوای تهران طی روز سه‌شنبه این هفته به ۱۴ تا ۲۶ درجه بالای صفر می‌رسد و نقشه‌های هوا‌شناسی نشان می‌دهند، آسمان پایتخت در این روز صاف گاهی با وزش باد خواهد بود.
بنا بر اعلام معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران، شاخص کیفیت هوای پایتخت به دلیل بارندگی‌های پراکنده و وزش باد در شرایط سالم قرار دارد. میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۵/۲ میکرون، در حد مجاز بوده و روی عدد ۵۶ قرار داشته است.   در شبانه‌روز گذشته بندرعباس مرکز استان هرمزگان با بیشینه دمای ۳۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری با کمینه دمای منفی یک درجه سانتیگراد سرد‌ترین شهرهای کشور بوده‌اند. طی روزهای گذشته اردبیل و چهارمحال و بختیاری، سرد‌ترین و ‌هرمزگان و خوزستان، گرم‌ترین استان‌های ایران بودند.


تعداد بازدید :  175