شماره ۵۴۴ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۳۱ فروردين
صفحه را ببند
رضازاده در دو راهی شورا و فدراسیون قرار گرفت
مهلت یک هفته‌ای به رضازاده برای استعفا

شهروند| ماجرای حضور همزمان اعضای شوراها در فدراسیون‌های ورزشی این بار نزدیک به زمان برگزاری انتخابات فدراسیون‌های ورزشی بار دیگر خبرساز شده است. حسین رضازاده، عضو شورای شهر تهران حالا در دوراهی ماندن در شورا یا رفتن قرار گرفته است.
جلسه شورای شهر تهران دیروز یکشنبه، حاشیه‌ای داشت که سرخط خبرها شد. وزارت ورزش و جوانان اعلام کرده که اگر رضازاده، می‌خواهد در دوره جدید انتخابات فدراسیون وزنه‌برداری شرکت داشته باشد، باید از عضویت در شورا استعفا کند. این دقیقا همان قانونی است که پیش از این درباره سه عضو دیگر شورای شهر تهران یعنی‌هادی ساعی، عباس جدیدی و احمد دنیامالی هم اجرا شده بود و آنها هم ناگزیر برای ماندن در شورا از حضور در انتخابات فدراسیون‌ها کنار کشیدند. بعضی سایت‌های خبری صبح دیروز خبر استعفای رضازاده را منتشر کردند اما این خبر چند ساعت بعد تکذیب شد. «اقبال شاکری»، رئیس کمیته عمران و از اصولگرایان شورای شهر تهران این خبر را تکذیب کرد و تکذیبيه او هم رنگ و بوی سیاسی داشت. او گفت: «هرگاه مهدی‌هاشمی رئیس فدراسیون تیراندازی که نماینده مجلس شورای اسلامی است،‌ استعفا داد‌، رضازاده هم این کار را انجام خواهد داد.» رضازاده هم خودش، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که حضور همزمانش در فدراسیون و شورا منع قانونی ندارد و او توامان می‌تواند این جایگاه را حفظ کند. علاوه بر این دیروز رسانه‌های نزدیک به اصولگرایان هم برای حمایت از رضازاده دست به کار شدند. آنها که به رای او داشتن اکثریت آرا در شورا نیازمندند و در نتیجه همه ابزارها را برای این‌که بتواند کرسی ریاست فدراسیون و عضویت شورا را همزمان حفظ کنند، به کار گرفته‌اند. سایت خبری پارس، دیروز تصویر حکم هیأت مرکزی حل اختلاف و رسیدگی به شکایات شوراهای اسلامی را منتشر کرد، حکمی در آن شکایت سازمان بازرسی رد و اعلام شده است که عضویت در شوراها افتخاری است و شغل محسوب نمی‌شود و رضازاده هم با استناد به همین حکم تلاش می‌کند که در انتخابات شرکت کند. او دیروز در مصاحبه‌ای گفت که حکم شورای حل اختلاف را پیش از این به وزارت ورزش ارسال کرده اما با وجود این مسئولان وزارت ورزش اعلام کردند که او تنها تا یکشنبه ششم اردیبهشت‌ماه فرصت دارد تا برای حضور در انتخابات فدراسیون استعفا کند. این واکنش به این معناست که وزارت ورزش این حکم را نپذیرفته است. همان‌طور که پیش از این هم تلاش‌هایی که برای حضور احمد دنیامالی در انتخابات فدراسیون قایقرانی شد هم به نتیجه نرسید و او سرانجام از این انتخابات کنار گذاشته و در شورا ماندگار شد. در ماه‌های اخیر بحث حضور همزمان رضازاده در فدراسیون وزنه‌برداری و شورا مورد انتقاد قرار گرفته و رسانه‌ها به‌ویژه از دولت انتقاد کرده‌اند که چرا نسبت به جلوگیری از حضور رضازاده در فدراسیون درحالی‌که او در شورا مشغول به کار است، جلوگیری نمی‌کنند.
اینکه آیا دولت از مواضعش برای ممنوعیت حضور ورزشکاران عضو شوراها در انتخابات فدراسیون‌ها عقب‌نشینی می‌کند یا نه، سوالی است که شاید باید تا یکشنبه هفته آینده منتظر ماند و بعد درباره آن نظر داد اما پیگیری‌هاي «شهروند» در حاشیه جلسه دیروز شورا نشان می‌دهد اگر رضازاده نتواند با استناد به حکم هیأت حل اختلاف در انتخابات پیش روی فدراسیون وزنه‌برداری شرکت کند در شورا ماندنی خواهد شد. اصولگرایان شورای شهر تهران پیش از این در جریان مشکل مشابه دنیامالی هم تلویحا به او گفته بودند که به استعفایش رأی نخواهند داد این بار در مورد رضازاده هم بعید به نظر می‌رسد که اصولگرایان با توجه به اهمیت رای رضازاده به استعفای او از شورای رأی مثبت بدهند. شنیده‌ها حاکی از آن است که درنهایت اگر دو راهی فدراسیون و شورا برای رضازاده در روزهای آینده جدی شود، او هم مثل دنیامالی در شورای شهر تهران خواهد ماند. نتیجه هر چه باشد یک هفته دیگر روشن می‌شود.


تعداد بازدید :  84