شماره ۵۴۴ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۳۱ فروردين
صفحه را ببند
طرح‌های بانکی در روز کار داوطلبانه

در آستانه روز کار داوطلبانه به معرفی طرح‌های خیرخواهانه بانک TD کانادا که توسط کارمندان این موسسه به‌صورت داوطلبانه انجام گرفته است، می‌پردازیم. این بانک یک پلتفرم آنلاین شبکه داوطلبی TD برای مرتبط‌ساختن داوطلبان به فرصت‌های محلی ایجاد کرده است. کارکنان می‌توانند در این شبکه آنلاین پروفایل ساخته، مهارت‌های خود را مشخص سازند، فعالیت‌های مناسب برای خود را بیابند، ساعت‌های داوطلبی خود را دنبال کنند و درخواست کمک مالی برای خیریه کنند. به ازای هر 40 ساعتی که این افراد در کار داوطلبانه شرکت می‌کنند، می‌توانند درخواست 500 دلار کمک از طرف شرکت کنند که از طرف آنها به خیریه پرداخت شود.
اولویت‌های بانک TD در زمینه فعالیت‌های اجتماعی و خیرخواهانه عبارتند از:
آموزش و سواد مالی، محیط‌زیست و فرصت‌سازی برای کودکان و جوانان
1- آموزش و سواد مالی
موضوعات اصلی فعالیت بانک TD در زمینه آموزش و سواد مالی، مدیریت هزینه‌ها و آشنایی با بانکداری و امور مالی است. این بانک برنامه‌های متعددی را برای این منظور در دست اجرا دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌شود.
- برنامه Money Matters
این برنامه یک کارگاه رایگان برای افراد بزرگسال (ازجمله مهاجران، مردم بومی، زنان تنها و خانواده‌های کم‌درآمد) است که با شرکت 700کارمند بانک (که در این مورد آموزش دیده‌اند) انجام می‌گیرد.
 - برنامه   Wow!Zone
این برنامه آموزش به کودکان در رابطه با مدیریت پول و اهمیت شکل دادن رفتارها و عادت‌های مالی خوب در زندگی با همکاری مدارس است. 1842مربی داوطلب بانک 320 ساعت برای آموزش 7600 دانش‌آموز در ماه صرف می‌کنند.
- برنامه Junior Achievement
این برنامه تأمین بودجه و نیروی داوطلب برای برنامه آموزشی جوانان در 3 حوزه سواد مالی، آمادگی برای کار و کارآفرینی را دربر می‌گیرد. مشاوره مالی در برنامه‌های کارآفرینی انجام می‌گیرد و 700 کارمند بانک در آموزش سواد مالی در مدارس مشارکت دارند. این برنامه طرح‌های زیر را دربر می‌گیرد.
Economics for Succes: یک برنامه تعاملی که به دانش‌آموزان امکان می‌دهد فرصت‌های مالی در آینده را شناسایی کنند. 85کارمند بانک در یک برنامه یک‌روزه مفاهیم اولیه مالی نظیر مدیریت هزینه و شیوه اتخاذ تصمیمات مالی مسئولانه را آموزش دادند.
Dollars with Sense: آموزش مهارت‌های مدیریت پول و استفاده از این مهارت‌ها در زندگی روزمره
Company Program: آموزش نقش کسب‌وکار در جامعه
 - برنامه Number Partners:
این یک برنامه داوطلبی برای ارتقای سواد مالی در مدارس در بریتانیا است. کارمندان بانک هر هفته به مدارس می‌روند تا با دانش‌آموزان بازی‌های ریاضی انجام دهند.
- برنامه کتابخوانی
والدین مهاجر کودکان خود را می‌آورند تا داستان‌هایی به زبان‌های مختلف برای آنها خوانده شود.
 - برنامه توزیع کتاب رایگان
بزرگترین برنامه توزیع کتاب رایگان در میان کودکان مدرسه‌ای در کانادا. هر ساله دانش‌آموزان اول دبستانی در کانادا یک کتاب‌داستان در هفته کتاب کودک در کانادا دریافت می‌کنند.
- سمینارهای آشنایی با وام مسکن
این بانک 521 سمینار وام مسکن برای 9497شرکت‌کننده برگزار کرده و آموزش شیوه درخواست و دریافت وام را به آنها توضیح داده است. همچنین 126 کارگاه کسب‌وکار کوچک با حضور 2879 صاحب کسب‌وکار کوچک برگزار شده و شیوه تهیه برنامه کسب‌وکار، تأمین مالی کسب‌وکار جدید و تحلیل گردش‌نقدی آموزش داده می‌شود.
 2- محیط زیست
بنیاد دوستداران محیط‌زیست TD به‌عنوان بخشی از طرح احیای جنگل‌های TD، طرح‌های حفظ انرژی، برنامه‌های یادگیری درمورد محیط‌زیست برای کودکان در 937 پروژه درختکاری سرمایه‌گذاری 4/4‌میلیارد دلاری انجام داده است.
- برنامه ECO-Kids
کارکنان بانک به دانش‌آموزان دبستانی در مورد فواید مراقبت از محیط‌زیست و حیات پایدار (برای مثال صرفه‌جویی در مصرف آب) آموزش می‌دهند.
- برنامه داوطلبی TD Tree Days
این برنامه توسط بنیاد دوستداران محیط‌زیست TD انجام شده و طی آن 45‌هزار نهال در 160نقطه در کانادا، آمریکا، بریتانیا و لوکزامبورگ کاشت می‌شوند.
3- فرصت‌سازی برای جوانان
این برنامه یک سرمایه‌گذاری 4‌میلیون دلاری در ارتقای تحصیل کودکان است که طرح مطالعه تابستانی، توزیع نیم‌میلیون کتاب به دانش‌آموزان دبستانی، اهدای جایزه ادبی به کودکان و کمک به سازمان First Book که به کودکان در مناطق محروم کتاب‌رایگان هدیه می‌دهد را شامل می‌شود.


تعداد بازدید :  127