شماره ۵۴۴ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۳۱ فروردين
صفحه را ببند
بازار‌جهانی

پایان پشتیبانی کروم از ویندوز XP
گوگل سرانجام اعلام کرد تنها تا پایان ‌سال 2015 از استفاده از مرورگر کروم بر روی ویندوز ایکس پی پشتیبانی می‌کند و این مدت غیرقابل تمدید است. مایکروسافت، ویندوز XP را در ‌سال گذشته میلادی بازنشسته کرد، اما بررسی‌ها نشان می‌دهد هنوز بین 10 تا 17‌درصد از کاربران اینترنت از سیستم عامل یاد شده استفاده می‌کنند و به نظر می‌رسد میزان بالای کاربران این ویندوز در تغییر تصمیم گوگل تأثیرگذار بوده است.

بینگ صاحب 20‌درصد بازار جست‌وجو
در تازه‌ترین فهرست منتشر شده از برترین‌های دنیای موتور جست‌وجو گوگل کماکان درصدر و ASK و AOL در انتهای جدول قرار دارند. جالب‌ترین تحول در این زمینه ارتقای جایگاه موتور جست‌وجوی بینگ مایکروسافت است که توانسته سهمی 20‌درصدی را برای اولین بار از آن خود کند. گفتنی است گوگل هنوز سهمی 64.4‌درصدی از این بازار را در اختیار دارد و بعد از بینگ با سهم 20درصدی، یاهو با تسخیر 12.7‌درصد از بازار مذکور در رتبه سوم قرار گرفته است.

پشتیبانی از اطلاعات برنامه واتس‌آپ در گوگل درایو
کاربران برنامه همراه واتس‌آپ که تعدادشان به 800‌میلیون نفر در ماه رسیده، از این پس می‌توانند از داده‌های خود در گوگل درایو نسخه پشتیبان تهیه کنند. کاربران برای بارگذاری نسخه به روز شده واتس‌آپ یعنی نسخه v2.12.45 می‌توانند به وب‌سایت آن به نشانی whatsapp.com/android/ مراجعه کنند. استفاده از خدمات واتس‌آپ رایگان است ولی بعد از یک‌سال برای استفاده از برخی خدمات باید 99 سنت در ‌سال پرداخت شود.

ساخت قدرتمندترین خودروی تمام برقی جهان
فنلاند نام چندان شناخته‌شده‌ای در دنیای خودروسازی نیست اما در این کشور ابرخودروی برقی ساخته شده که مهم‌ترین ویژگی آن قدرت موتور است: ۱۳۴۱ اسب بخار قدرت! این خودروی پیشرفته و قدرتی که MW1 نام دارد، محصولی خلاقانه از شرکت Toroidion به شمار می‌آید. مهندسان این شرکت خود را برای خارج کردن عنوان قدرتمندترین خودروی تمام برقی جهان از Rimac Concept One (با ۱۰۸۸ اسب بخار قدرت) آماده کرده‌اند. MW1 بالغ بر ۱۳۴۷ اسب بخار قدرت دارد که از این حیث یکی از قدرتمندترین خودروهای جهان محسوب می‌شود. در کنار قدرت موتور که حرف اول را در آن می‌زند با مجموعه‌ای از فناوری‌های نوین نیز سروکار داریم.


تعداد بازدید :  211