شماره ۵۴۳ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۳۰ فروردين
صفحه را ببند
گزارش «شهروند» از حال و هوای مردم آذربایجان پس از صدرنشینی تراکتورسازی
تبریز، بوی جام می‌دهد
علی‌اکبر استاداسدی در گفت‌وگو با «شهروند»: این مردم عاشقانه تیمشان را دوست دارند

شهروند| حامد شیری، مدافع سایپا در خواب هم نمی‌دید بتواند به واسطه گلی که در دقیقه 93 بازی با تراکتورسازی وارد دروازه تیم خودی می‌کند، مردمان یکی از بزرگترین شهرهای ایران را خوشحال کند. با بازگشت تراکتورسازی به صدرجدول لیگ برتر در تبریز جشنی بزرگ برپا شده است، جشنی به اندازه گرفتن جامی که ممکن است که 4 هفته دیگر در دستان مهدی کیانی قرار داشته باشد.
بعد از سوت پایان
بعد از این‌که تیم تراکتورسازی موفق شد سایپا را با نتیجه 2 بر یک شکست دهد و به صدرجدول صعود کند، گروه‌های وایبری و واتس‌آپی و... به شکلی جدی فعالیتشان را آغاز کردند. مردمی که برای تماشای بازی به ورزشگاه رفته بودند و یا آنهایی که از خانه و محل کار بازی را از طریق شبکه استانی سهند دنبال می‌کردند در آن دقایق یک پیام را به برای دوستان و آشنایان ارسال کردند و وعده خود را برای جشن و پایکوبی ساعت 21 پنجشنبه‌شب قرار دادند. آنها به خیابان‌ها ریختند و به جشن و پایکوبی پرداختند. فروشگاه‌ها تا نیمه‌های شب باز بودند، صدای بوق خودرو در خیابان‌ها پیچید، پوسترهای مختلف بر در و دیوار شهر نصب شد و چنین بود که صدرنشینی تراکتورسازی بعد از 10 هفته مردم آذری‌زبان کشورمان را خوشحال کرد.
پوسترهای رنگارنگ
هوادارانی که بابت پیروزی تیم خود به شادمانی پرداختند پوسترهایی از تونی اولیویرا را بر دست داشتند و با زبان آذری خطاب به این مربی پرتغالی تبریک گفته بودند. در این بین برخی افراد عکس رسول خطیبی و اولیویرا را در کنار هم قرار دادند و از نقش سرمربی سابق در کسب این نتایج پرده برداشتند. برخی از تجمع‌کنندگان به درب منزل تونی رفتند و به تشویق این مربی پرداختند، برخی دیگر هم پرچم‌های تراکتورسازی را از در و دیوار منازل خود آویزان کردند. آنها امیدوارند مثل اولینش در حذفی، اولین جام لیگ برتر را هم با تونی کسب کنند. خلاصه در آذربایجان جشن بزرگی برپا شد؛ فقط این سوال پیش می‌آید که در صورت قهرمانی تراکتورسازی این جشن چطور انجام می‌شود؟
نظر یک پیشکسوت
علی‌اکبر استاداسدی، مدافع آذری‌زبان سابق تیم‌ملی فوتبال ایران درباره جشن مردم آذربایجان بعد از صدرنشینی تراکتورسازی به «شهروند» می‌گوید: «شما هیچ‌جای دنیا چنین هوادارانی پیدا نمی‌کنید. مردم تبریز عاشقانه تراکتورسازی را دوست دارند و برای تیمشان هر کاری می‌کنند. شک نکنید اگر تراکتورسازی به همین روند ادامه دهد و قهرمانی به‌دست آید، مردم این خطه جشنی بسیار بزرگتر برگزار می‌کنند چون کسب اولین جام لیگ برتر ارزش بالایی دارد.» او می‌افزاید: «به عنوان یکی از طرفداران تراکتورسازی امیدوارم این تیم به حق واقعی خود که همانا قهرمانی است برسد؛ البته یکسری ضعف‌ها وجود دارد که باید برطرف شود، زیرا ممکن است در بازی‌های آینده تیم به مشکل بخورد. تیم در خط دفاع با مشکلاتی مواجه است و اشتباهاتی از سوی برخی بازیکنان گاها رخ می‌دهد که جبران‌ناپذیر است. از سویی بازیکنان موقعیت‌های زیادی را از دست می‌دهند. به‌عنوان مثال ادینیو به‌عنوان آقای گل لیگ برتر هم توپ‌های زیادی را به گل تبدیل نمی‌کند.» استاداسدی حرف‌هایش را با این جمله به پایان می‌برد: «قهرمانی تراکتورسازی که ان‌شاءالله به‌دست می‌آید، ‌یکی از پاک‌ترین قهرمانی‌های فوتبال ایران در سال‌های اخیر است.»
مسیر قهرمانی
اگر نگاهی به بازی‌های آینده تراکتورسازی در 4 هفته پایانی لیگ برتر بیندازیم، متوجه می‌شویم جشن زودهنگام انبوه هواداران تیم سرخپوش تبریز چندان بیراه هم نبوده است. تراکتورسازی در مسیر صعود باید با تیم‌های پیکان، گسترش‌فولاد، استقلال و نفت‌تهران بازی کند. از سویی شرایط استقلال شاگردان تونی را حتی به پیروزی در تهران نیز امیدوار کرده است. ضمن این‌که اگر سرنوشت قهرمانی به هفته آخر کشیده شود، بی‌تردید تی‌تی‌ها(لقب هواداران تراکتورسازی) ورزشگاه یادگار امام(ره) را برای نفتی‌ها جهنم خواهند کرد.


تعداد بازدید :  111