شماره ۵۴۳ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۳۰ فروردين
صفحه را ببند
روی خط خبر

وزیر کشور:
وحدت و همدلی مردم و مسئولان
برای غلبه بر مشکلات ضروری است
عبدالرضا رحمانی ‌فضلی بر لزوم وحدت و همدلی مردم و مسئولان برای غلبه بر مشکلات و موانع و فراهم شدن زمینه‌های توسعه و پیشرفت کشور تأکید کرد. به گزارش مهر، رحمانی فضلی عصر جمعه در جلسه هفتگی شورایعالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که به ریاست آیت‌الله یزدی برگزار شد، ضمن ارایه گزارش، به نامگذاری امسال تحت عنوان «دولت و ملت، همدلی و همزبانی» از سوی مقام معظم رهبری و سخنان مهم ایشان در حرم رضوی در اولین روز فروردین امسال اشاره کرد و گفت: این نام‌گذاری با توجه به شرایطی که در پیش‌ داریم بسیار دقیق و کار‌شناسی شده بود و باید این امر در بین دولت و ملت محقق شود.
وی با ارایه گزارشی از وضع داخلی و انتخابات پیش رو، شور و نشاط ناشی از آن را یکی از مهم‌ترین مسائل کشور خواند و بر ضرورت تلاش برای ایجاد بستر برگزاری انتخاباتی باشکوه و پرشور و شعور تأکید کرد.
رحمانی‌ فضلی همچنین با اشاره به تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به‌خصوص تحولات کشور یمن و دیگر کشورهای منطقه، نقش جمهوری اسلامی ایران در ایجاد ثبات و آرامش در منطقه را مهم و تعیین‌کننده خواند. وزیر کشور همچنین به سوالات مطرح شده از سوی اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در جلسه گذشته که‌ سال قبل برگزار شده بود، پاسخ داد.

تصویب 6 بند دیگر از سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه در جلسه
 مجمع تشخیص مصلحت نظام
ادامه بررسی و تدوین سیاست‌های کلی برنامه ششم توسعه جمهوری اسلامی ایران در جلسه فوق‌العاده دیروز (شنبه) مجمع تشخیص مصلحت نظام به ریاست آیت‌الله اکبر ‌هاشمی‌رفسنجانی پیگیری شد و 6 بند دیگر از این سیاست‌ها به تصویب رسید. به گزارش روابط‌عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، در این جلسه علاوه بر اکثریت اعضا، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور، مشاور اقتصادی رئیس‌جمهوری و رئیس هیأت عامل صندوق توسعه ملی نیز حضور داشتند.
براساس این گزارش، پس از بحث و بررسی‌های مبسوط، 6 بند دیگر از این سیاست‌ها در مورد ‌درصد واریز سالانه منابع حاصل از صادرات نفت، گاز و میعانات گازی و فروش نفت به پالایشگاه‌های داخلی برای صادرات فرآورده‌های نفتی به صندوق توسعه ملی و افزایش ‌درصد سالیانه آن و همچنین انرژی‌های برق و آب به تصویب رسید.

نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری مطرح کرد:
اصولگرایان به دنبال اطلاعات اولیه در حوزه‌های تک‌نماینده
نایب‌رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری گفته است:  اصولگرایان برای انتخابات‌ سال ۹۴ هنوز وارد تعیین مصادیق نشده‌اند و در حال حاضر تلاش بیشتر روی این مسأله متمرکز است که بتوانیم در حوزه‌های انتخابیه به‌خصوص حوزه‌های تک‌نماینده اطلاعات اولیه را به دست بیاوریم. این روند طبیعی حضور در انتخابات است و هر جریان و گروه دیگری که قصد حضور در انتخابات را داشته باشد نیز باید همین روند را طی کند.
به گزارش ایلنا، محسن کوهکن گفته است، جمع‌آوری اطلاعات به هیچ عنوان به معنای تعیین مصداق‌های انتخاباتی نیست.
این نماینده سابق مجلس گفته است: با توجه به این‌که نظام انتخاباتی ایران حزبی نیست، مجموعه اصولگرایان نیز به فردی برای حضور در انتخابات توصیه نکرده که از مسئولیت خود انصراف دهد. این حالت در زمانی قابل قبول بود که یک هسته مرکزی داوطلبان حزبی را در سراسر کشور تعیین کند اما در حال حاضر فعالیت فردی افراد، تأثیر بیشتری در رأی‌آوری آنان در انتخابات دارد.

حائری شیرازی:  حادثه جده هشداری از طرف خدا بود
آیت‌الله حائری شیرازی، عضو مجلس خبرگان، حادثه تعرض به دو نوجوان ایرانی در جده را هشداری برای نظام دانست تا در بحث هسته‌ای به بهانه بازرسی مورد تجاوز قرار نگیرد.به گزارش عصر ایران، آیت الله حائری شیرازی در برنامه تلویزیونی آفتاب شرقی گفته است: اخیرا در بحث هسته‌ای می‌خواهند از کشور بازرسی کنند و همزمان یک فاجعه‌ای تحت عنوان بازرسی برای دو نوجوان که زائر عمره هستند ایجاد می‌شود.وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن افزود: این را که تجاوز تحت عنوان بازرسی واقع می‌شود را تشخیص دادید؟ این‌که می‌خواهند بازرسی هسته‌ای کنند مراقب تجاوز طرف باش. بعد از آن حادثه تا این اندازه ناراحت می‌شوید که عمره را تعطیل می‌کنید تا این اتفاقات نیفتد. پس این طرف را چه می‌کنید. آن تجاوز یکی به یکی است. این‌که مستقیما تجاوز به نظام است تحت عنوان بازرسی؛ آن هم تحت عنوان بازرسی بود.عضو مجلس خبرگان همچنین گفته است: چقدر خدای متعال به ما راهنمایی می‌کند که غافل از عنوان بازرسی نشوید. می‌شود زیر لفافه بازرسی حرکات اینطوری بشود.


تعداد بازدید :  235