شماره ۵۴۳ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۳۰ فروردين
صفحه را ببند
اقتصاد در چنین روزی

   مراقب پیامک‌ سودجویان باشید| شرکت مخابرات استان تهران نسبت به پیامک‌های ارسالی توسط افراد سودجو با مضمون برنده‌شدن در جشنواره بهاری که در آن آدرس سایت مخابرات استان تهران درج شده است هشدار داد.
   نیرو برای پلمب باک بنزین در بازرگان نداریم| دبیرکل شورای بازرگانی مشترک ایران و ترکیه گفت: ترکیه قرارداد مرز بازرگان با ایران را نقض نکرده و مشکلات پیش آمده در روزهای اخیر برای عبور و مرور کامیون‌های ایرانی و ترکیه در مرز به دلیل کمبود نیرو برای پلمب باک ماشین‌هاست.
  ضرورت کاهش آسیب‌پذیری از شوک‌های خارجی| ولی‌الله سیف رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: سیاست‌ها باید در جهت کاهش آسیب‌پذیری و مقاوم‌سازی اقتصاد در مقابل شوک‌های خارجی تعیین شوند. او کشورهای توسعه‌یافته را موظف به ارایه تعهدات خود درخصوص همکاری‌های توسعه‌ای دانست و عنوان کرد: چارچوب کنونی تأمین مالی، منابع موردنیاز را تأمین نمی‌کند.
 وصول مطالبات معوق سرعت گرفت| عبدالناصر همتی مدیرعامل بانک ملی از سرعت گرفتن وصول مطالبات معوق در این بانک خبر داد و گفت: امهال و تقسیط مطالبات غیرجاری جهت تسهیل شرایط بازپرداخت بدهکاران نقش بسزایی در بهبود وصول مطالبات داشته است.
 مرغ گران شد| محمد یوسفی رئیس هیأت‌مدیره انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی با بیان این‌که قیمت مرغ نسبت به هفته گذشته افزایش یافته، گفت: افزایش تقاضا عامل افزایش قیمت مرغ در هفته جاری است. او افزود: گوشت مرغ به صورت عمده در میدان بهمن با قیمت هر کیلوگرم 5500 تا 5600 تومان
 عرضه شد.
 مشارکت تعاونی‌ها در طرح مسکن حمایتی| علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت که بخشی از طرح مسکن حمایتی را به تعاونی‌ها اختصاص خواهد داد و از ظرفیت تعاونی‌ها برای راه‌اندازی صندوق‌های مسکن استفاده خواهد کرد. او افزود: درصددیم تا اشکال جدیدی از تعاونی‌ها را رونمایی کنیم و در کنار این مسأله با تعاونی‌های منطقه‌ای و بین‌المللی تعامل ایجاد کنیم تا به نوعی مرکز مطالعات منطقه‌ای تعاون در ایران پایه‌گذاری شود.

 


تعداد بازدید :  168