شماره ۵۴۳ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۳۰ فروردين
صفحه را ببند
عدد خبر

3 میلیون اتباع بیگانه یک ریال هم مالیات نمی‌دهند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: درحال حاضر 3‌ میلیون اتباع بیگانه در کشور زندگی می‌کنند، اما این جمعیت یک ریال هم مالیات نمی‌دهند. او افزود: متاسفانه عملکرد ضعیف سازمان امور مالیاتی باعث شده که بسیاری از افراد مالیات ندهند. وی تصریح کرد: جمعیت اتباع بیگانه در کشوری مانند امارات متحده عربی حدود یک‌میلیون نفر است، اما در کشور ما این جمعیت بیش از 3‌ میلیون نفر است، اما یک نفر هم مالیات پرداخت نمی‌کند.

16درصد افزایش واردات کالا

فرامرز مداح، مدیرکل دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات سازمان راهداری از صادرات ۵۹‌ میلیون تن کالا از مرزهای زمینی و آبی کشور در‌ سال ۹۳ خبر داد و گفت: در این مدت ۴۴‌میلیون و ۱۷۹‌هزار تن کالاهای نفتی و غیرنفتی از مرزهای زمینی و آبی وارد کشور شد. از مجموع کالاهای صادر شده، میزان 6‌میلیون و 628‌هزار تن کالا از طریق مرزهای جاده‌ای از کشور خارج و میزان یک‌میلیون و 435‌هزار تن از مرزهای جاده‌ای به کشور وارد شد.

1000تن  مرغ،  روزانه می‌خریم

محمود حجتی، وزیر جهاد کشاورزی گفت: شرکت پشتیبانی امور دام روزانه 700 تا 1000 تن گوشت مرغ را برای کاهش ضرر و زیان مرغداران خریداری و ذخیره‌سازی می‌کند. او با اشاره به این‌که پس از بازار شب عید میزان تقاضا برای گوشت مرغ کاهش یافته است، افزود: وزارت جهاد کشاورزی به منظور جلوگیری از ضرر و زیان مرغداران به جمع‌آوری مازاد تولید اقدام کرده تا قیمت گوشت مرغ در بازار متعادل شود.

1000 کیلو متر آزادراه احداث می‌کنیم

عباس آخوندي، وزير راه و شهرسازي از احداث ۱۰۰۰ كيلومتر آزادراه با سرمايه‌گذاري جديد خبر داد و گفت: دولت با ۱۰۰‌میلیون دلار، ظرفیت راه آهن را دو برابر افزایش می‌دهد. وی تصريح كرد: سيستم كنترل اتوماتيك قطارها درحال حاضر در مسير ‌هزار كيلومتري تهران – مشهد اجرا شده است و در
۱۴ ماه آينده تمام خطوط ريلي به اين سيستم مجهز مي‌شود كه به اين ترتيب با هزينه ۱۰۰ ميليون دلاري ظرفيت راه آهن ۱۰۰‌درصد افزايش مي‌يابد.

 


تعداد بازدید :  190