شماره ۵۴۳ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۳۰ فروردين
صفحه را ببند
ولادیمیر پوتین در برنامه تلویزیونی:
با آمریکا منافع مشترک و کلیدی داریم

رئیس‌جمهوری روسیه در مصاحبه تلویزیونی روز گذشته خود از منافع مشترک کلیدی روسیه با آمریکا و نیاز به همکاری در این خصوص، در چارچوب برنامه‌ای مشترک خبر داد.
به گزارش رویترز، ولادیمیر پوتین در اظهارات اخیر خود در شبکه دولتی روسیه مواضع نرم‌تری را در مورد آمریکا اتخاذ کرد و خبری از شعار‌های ضد‌ آمریکایی او نبود. روابط میان مسکو و واشنگتن و دیگر قدرت‌های غربی به دنبال بحران اوکراین و رویارویی شرق و غرب رو به تیرگی گذاشت و خصومت بی‌سابقه‌ای میان طرفین به وجود آمد.
پوتین درخصوص اختلاف با آمریکا گفت: «ما در مسائل مختلفی در عرصه بین‌المللی اختلافاتی داریم. اما در عین حال چیزی وجود دارد که ما را متحد می‌کند، نیرویی که ما را وادار به همکاری می‌کند». پوتین در ادامه گفت «مقصود من تلاش‌های عمومی برای ایجاد اقتصاد دموکراتیک، حساب‌شده و متعادل در جهان است تا به این ترتیب نظم جهانی نیز به شکلی دموکراتیک در‌آید. ما دستور کاری مشترک داریم».
پوتین 2 روز پیش از این گفت‌وگوی تلویزیونی، آمریکا را به تلاش برای تسلط بر امور جهان محکوم کرد و گفت: «آمریکا به دنبال متحد نیست، بلکه رعیت می‌خواهد». با این حال از شدت انتقادات پوتین در هفته‌های اخیر و در مقایسه با روز‌های اوج بحران در اوکراین کاسته شده‌است. روسیه و کشور‌های غربی 2 ماه پیش در شهر مینسک، پایتخت بلاروس به توافق صلحی دست‌ یافتند که آرامش نسبی مناطق شرقی اوکراین تا حد زیادی مدیون این توافق است.


تعداد بازدید :  186