شماره ۵۴۳ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۳۰ فروردين
صفحه را ببند
... افزایش ابر در شرق و شمال شرق کشور

بر اساس تحلیل آخرین داده‌های هوا‌شناسی، در دامنه‌های زاگرس مرکزی، مرکز، دامنه‌های البرز مرکزی، مناطق شرق و شمال شرق، افزایش ابر، وزش باد و رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود که از بعد از ظهر در مناطق شرق و شمال شرق کشور بارندگی‌ها شدید‌تر خواهد بود. این سامانه از اواخر امروز به تدریج از کشور خارج می‌شود.
همچنین امروز خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود و در برخی نقاط جنوب غرب، جنوب و برخی مناطق جنوب شرق کشور وزش باد و گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود. امروز و فردا در سواحل دریای خزر دمای هوا افزایش داشته و در برخی مناطق استان‌های اردبیل و گیلان با وزش باد نسبتا شدید جنوبی همراه خواهد بود.
آسمان پایتخت امروز صاف و گاهی همراه با وزش باد، با حداقل و حداکثر دمای ۱۳ و ۲۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر پیش‌بینی می‌شود. کمینه و بیشینه هوای تهران طی روز دوشنبه این هفته به ۱۳ تا ۲۳ درجه بالای صفر می‌رسد و نقشه‌های هوا‌شناسی نشان می‌دهند، آسمان پایتخت در این روز کمی ابری گاهی با وزش باد خواهد بود.
در شبانه‌روز گذشته بندرعباس مرکز استان هرمزگان با بیشینه دمای ۳۵ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری با کمینه دمای منفی ۲ درجه سانتیگراد سرد‌ترین شهرهای کشور بوده‌اند. طی روزهای گذشته اردبیل و چهارمحال و بختیاری، سرد‌ترین و ‌هرمزگان و خوزستان، گرم‌ترین استان‌های ایران بودند.

 


تعداد بازدید :  169