شماره ۵۴۳ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۳۰ فروردين
صفحه را ببند
خبر

معاون وزارت آموزش و پرورش: طرح سامان‌بخشی شاخه‌های تحصیلی به شورایعالی آموزش و پرورش می‌رود
ایسنا| رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی از پایان تدوین طرح سامان‌بخشی شاخه‌های تحصیلی خبر داد. او دراین‌باره گفت: «این طرح برای بررسی و تصویب به شورایعالی آموزش و پرورش می‌رود.»
بهرام محمدیان درباره سامان‌بخشی شاخه‌های تحصیلی هم توضیحاتی داد: «براساس این طرح، دانش‌آموزان پس از انتخاب رشته در پایان‌ سال نهم، وارد سه پایه علوم انسانی و معارف، علوم پایه و فنی و حرفه‌ای در ‌سال دهم شده و در سال‌های یازدهم و دوازدهم در رشته‌های انتخابی خود اعم از ریاضی، تجربی، علوم انسانی، فنی و حرفه‌ای و کارودانش ادامه تحصیل می‌دهند.»
او ادامه داد: «اگر این پیشنهاد مورد موافقت قرار بگیرد، طی سه ماهه اول امسال امور مربوط را نهایی کرده و آن را برای‌ سال تحصیلی 95، 96 اجرایی می‌کنیم.»
به گفته رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی کشور و معاون وزارت آموزش و پرورش، این طرح هم‌اکنون آماده شده است و به شورایعالی آموزش و پرورش می‌رود و زمانی که در شورا بررسی و تصویب شد، توسط دبیرکل شورایعالی ابلاغ خواهد شد.

تشکیل کمپین‌های مردمی برای تقدیر از اهداکنندگان خون
ایرنا| مدیر همکاری‌های بین‌المللی سازمان انتقال خون ایران از تشکیل کمپین‌های مردمی برای تقدیر از اهداکنندگان خون در کشور خبر داد.
فریبا صیقلی در نخستین نشست ستاد بزرگداشت روز جهانی اهداکنندگان خون با اشاره به شعار ویژه سازمان جهانی بهداشت برای روز جهانی اهداکنندگان خون با عنوان «برای نجات جانم از تو سپاسگزارم» این خبر را اعلام کرد.
او دراین‌باره گفت: «به همین منظور برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های سازمان‌های مردم‌نهاد در کشور، کمپین‌های مردمی برای تقدیر از اهداکنندگان تشکیل می‌شود. باید تقدیر از اهداکنندگان خون به ‌عنوان یکی از اولویت‌های ما در برنامه‌ریزی‌ها باشد. سیما ذوالفقاری، معاون فنی و فناوری‌های نوین سازمان انتقال خون ایران و رئیس ستاد بزرگداشت روز جهانی اهداکنندگان خون هم با طرح محورها و موضوعاتی که برای برگزاری این مناسبت بین‌المللی باید در نظر گرفته شود، از همکاران خواست تا نظرات خود را برای برگزاری هرچه بهتر روز جهانی تقدیر از اهداکنندگان خون ارایه کنند. مهتاب مقصودلو، معاون آموزش و پژوهش موسسه عالی آموزشی و پژوهشی طب انتقال خون هم آمادگی این معاونت را برای همکاری با برنامه‌های تقدیر از اهداکنندگان خون اعلام و پیشنهاد کرد، برنامه نشست هم‌اندیشی برای سنجش و افزایش رضایتمندی و تکریم اهداکنندگان خون همزمان با روز جهانی اهداکنندگان خون برگزار شود.


تعداد بازدید :  245