شماره ۵۴۳ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۳۰ فروردين
صفحه را ببند
کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ اعلام کرد:
کمبود شدید دارو، موادغذایی و سوخت در یمن

کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ از کمبود شدید دارو، مواد غذایی و سوخت در یمن خبر داد. این در حالی است که آمار قربانیان خشونت‌ها در این کشور به 767 کشته و 2906 زخمی افزایش یافته است. سازمان ملل متحد و سازمان‌های بشردوستانه وابسته به آن در پاسخ به نیازهای حیاتی و محافظت از بیش از هفت و نیم‌میلیون نفر که از تشدید درگیری‌ها در یمن آسیب دیده‌اند، کمک فوری 273‌میلیون و 700‌هزار دلاری را درخواست کردند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از ژنو، «سدریک شویزر» مسئول کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ در یمن با ابراز تأسف از وخیم شدن سریع اوضاع انسانی در این کشور گفت: «یکی از مهم‌ترین مشکلات کمبود سوخت، دارو برای بیماری‌های مزمن و مایحتاج زندگی است.» او در ژنو گفت: «یمن هیچ وارداتی ندارد. ما باید هر چه سریعتر راهی را برای وارد کردن مواد غذایی به این کشور پیدا کنیم. در غیر این صورت اوضاع در هفته‌های آینده بسیار مشکل‌ساز خواهد شد.»
سازمان بهداشت جهانی روز جمعه در ژنو اعلام کرد، از 19 مارس شمار قربانیان درگیری‌ها در یمن به 767 کشته و 2906 زخمی افزایش یافته است. بنابر اعلام این منبع اما آمار واقعی بیشتر از این است، زیرا اجساد بسیاری به مراکز پزشکی فرستاده
نشده است.
«راوینا شمدسانی» سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر گفت بنابر اعلام کمیساریا، علاوه بر جنگجویان،‌ دست‌کم 405 غیرنظامی از 26 مارس تا 15 آوریل کشته شده‌اند. در بین این قربانیان،
 86 کودک و 26 زن وجود دارد.
«آدریان ادوارد» سخنگوی کمیساریای عالی آوارگان سازمان ملل متحد گفت در پی خشونت‌ها، بین 120 تا 150‌هزار نفر در داخل یمن آواره شده‌اند. این در حالی است که پیش از بحران کنونی بیش از 300‌هزار آواره داخلی در این کشور وجود داشت.

 


تعداد بازدید :  76