شماره ۵۴۳ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۳۰ فروردين
صفحه را ببند
اخبار كوتاه

علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، پس از تماشای نمایش «سقراط»، ابراز امیدواری کرد این نمایش در کشورهای دیگر هم اجرا شود.


طبق آخرین اعلام، فروش دو فیلم «ایران‌برگر» و «رخ دیوانه» هریک به ترتیب دو‌میلیارد و ۶۰۰‌میلیون تومان و یک‌میلیارد و ۷۰۰‌میلیون تومان بوده است.

پرویز شهبازی قرار است در تازه‌ترین اثر خود(نسیم)، ۲ بازیگر جدید به سینمای ایران اضافه کند.

سریال «خانه عنکبوت» در ۴۰ قسمت به کارگردانی محمدرضا هنرمند و تهیه‌کنندگی منوچهر محمدی ساخته می‌شود. «خانه عنکبوت» زندگی صدام حسین را از به قدرت رسیدن و کودتای او علیه احمد حسن البکر آغاز و تا اعدام و پایان زندگی وی به تصویر خواهد کشید.


شهاب حسینی که این روزها در سریال «شهرزاد» به کارگردانی حسن فتحی برای شبکه نمایش خانگی بازی می‌کند، معتقد است «شهرزاد» قصه‌ای پر کشش دارد و رعایت شأن و شعور مخاطب را در اولویت نخست قرار داده است.

فیلم «خاطرات روی سنگ» به کارگردانی شوکت امين کورکی جایزه بهترین فیلم جشنواره بین‌المللی فیلم «صلح در زمین» در شیکاگو را از آن خود کرد.

حسن امجدی مقدم تهیه‌کننده سینما و تلویزیون از تلاشش برای ساخت دو فیلم سینمایی با نام‌های «سرزمین» و «بستنی آلاسکا» خبر داد.

افشین‌هاشمی، بازیگر تئاتر و سینما که به چالش «سین هشتم؛ سرپناه» پیوسته است، تصمیم دارد اولین جایزه‌ای  که در تئاتر دریافت کرده و برایش بسیار عزیز و خاطره‌انگیز است، به «سین هشتم؛ سرپناه» هدیه کند.

فیلم سینمایی «دربست» به کارگردانی علی خامه‌پرست هفته گذشته برای اخذ مجوز پروانه نمایش به ارشاد ارایه شد.


مجموعه تلویزیونی شمعدونی در52 قسمت 40 دقیقه‌ای به کارگردانی سروش صحت و تهیه‌کنندگی محسن چگینی  از شنبه
 5   اردیبهشت به جای سریال در حاشیه  روی آنتن شبکه  3 قرار می‌گیرد.

پخش سری جدید برنامه «خندوانه» شبکه نسیم با کارگردانی و اجرای رامبد جوان از  شنبه 29فروردین ماه آغاز شد.

مدرسه سینمایی «صحنه» قرار است، روز سوم اردیبهشت‌ماه یک کارگاه سینمایی را با موضوع «رابطه کارگردانی و بازیگری» برگزار کند که میهمانان ویژه این کارگاه آزیتا حاجیان (بازیگر) و واروژ کریم مسیحی (کارگردان) هستند.

تازه‌ترین آلبوم موسیقی گروه پرطرفدار «پالت» تا اواسط اردیبهشت‌ماه با عنوان «شهر من بخند» در قالبی متفاوت‌تر از آلبوم «آقای بنفش» در بازار موسیقی منتشر خواهد شد.

ده‌ها فیلمساز ترکیه‌ای در اعتراض به وجود سانسور در این کشور حاضر به شرکت در جشنواره سینمایی استانبول نشدند و آثار خود را از این جشنواره سینمایی بیرون کشیدند. علت این کار اعلام اعتراض این سینماگران به حذف یکی از مستندهایی است که در این جشنواره شرکت داشت.

با توجه به اعلام لیست قطعی فیلم‌ها در بخش‌های اصلی و رقابتی جشنواره کن، سینمای ایران امسال با دو فیلم؛ «ناهید» ساخته آیدا پناهنده  در بخش «نوعی نگاه» و فیلم کوتاه «کشتارگاه» ساخته بهزاد آزادی در بخش «سینه‌فونداسیون» در این دوره حاضر خواهد شد.


تعداد بازدید :  214