شماره ۵۴۳ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۳۰ فروردين
صفحه را ببند
کارآفرین اجتماعی برتر: آریل زیلبرشتین
سینمای مجانی، افزایش کیفیت زندگی

سازمان  Cinepop/ سال تاسیس:   2004/ کشور:  مکزیک/ وب‌سایت:  www.cinepop.com.mx   
تمرکز:   حضور مدنی افراد، تحصیل، تکنولوژی/ منطقه جغرافیایی تحت‌تاثیر: مکزیک/ مدل: کسب و کار اجتماعی/ تعداد افراد ذینفع:  10500000(2011)
بودجه سالیانه:   21.54‌میلیون دلار آمریکا(2011)
درصد درآمد دریافتی:  100درصد/ تشخیص: کارآفرین اجتماعی سال، مکزیک، 2006
(Cinepop)یک بنگاه اجتماعی است که سینما و تفریحات مجانی را به‌عنوان راهی برای افزایش کیفیت زندگی برای خانواده‌های کم‌درآمد در مکزیک ارایه می‌دهد.
پیشینه
با بررسی شهرداری‌های کم‌درآمد به غیر از شهرهای اصلی و بزرگ، آریل زیلبرشتین متوجه شد که قسمت اعظم جدایی و چند دستگی در اقتصاد، تحصیل و اجتماع در مکزیک در نتیجه ایزوله‌شدن آنها از سیستم است. کمبود دسترسی به اطلاعات، تکنولوژی، تولیدات و خدمات باعث رشد فاصله بین طبقات‌اجتماعی شده که بسیار سخت است میان آنها پلی زده شود. با آگاهی از این‌که 90درصد مردم مکزیک دسترسی به سینما و تئاتر متداول و معمول ندارند، وی (Cinepop) را ایجاد کرد تا جمعیت کم‌درآمد بتوانند به صورت مجانی از این تفریحات استفاده کنند. او بر این باور است که محیط تفریحات سالم که توسط کمپانی‌ها، دولت و... به رشد و بهبود شخصیت فردی و پیشرفت کمک می‌کند.
ابتکارات و فعالیت‌ها
(Cinepop) سکوی تحصیلی و تفریحی مجانی را ایجاد کرده که به دولت‌ها، کسب‌وکارها و اجتماعات کم‌درآمد اجازه می‌دهد تا فرصت‌های توسعه اقتصادی و اجتماعی را فراهم کنند که می‌تواند باعث رشد کیفیت زندگی و افزایش درآمد خانواده‌ها شود.
هر هفته، (Cinepop) هزاران نفر از مردم حومه شهر را گردهم می‌آورد تا بر صفحات نمایش بزرگ در خیابان فیلم‌های مجانی تماشا کنند. این گردهمایی‌های بزرگ که توسط بنگاه‌ها و موسسات حمایت می‌شود، محیطی خانوادگی پدید می‌آورد که در آن والدین، بچه‌ها، پدربزرگ و مادربزرگ‌ها و نوه‌ها می‌توانند اوقاتی را با یکدیگر سپری کنند. این همچنین فرصتی است برای کمپانی‌ها که با تعداد زیادی از مخاطبان در ارتباط باشند و  برندهای خود را ترویج دهند.
صفحه‌های بزرگ نمایشی همچنین موقعیتی هستند تا به برنامه‌های مربوط به سلامت، محیط، رژیم غذایی، استخدام و سایر موضوعات پرداخته شود. تا امروز این صفحه‌های نمایشی توسط 21میلیون نفر در بیش از 2050 شهرداری در مکزیک دیده شده‌اند.


تعداد بازدید :  203