شماره ۵۴۳ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۳۰ فروردين
صفحه را ببند
اخبار نیکوکاری

۱۰۰خانواده محروم استان البرز امسال صاحب‌خانه می‌شوند
 کمک‌های مردمی به حساب ۱۰۰ امام راحل، امسال شیرینی خانه‌دار شدن را به کام ۱۰۰خانواده محروم در استان البرز می‌نشاند.
هر ساله ۲۱ تا ۳۱ فروردین‌ماه، دهه حساب ۱۰۰امام راحل نامیده می‌شود که در پی فرمان حضرت امام(ره) در‌سال ۱۳۵۸ افتتاح شد و فعاليت خود را به‌طور رسمی آغاز كرد.
ماهیت کلی این حساب، کمک به محرومان است و تاکنون فعالیت‌های گسترده‌ای از محل کمک‌های مردمی به این حساب در سراسر کشور به انجام رسیده و یکی از فعالیت‌های عمده آن ساخت مسکن برای نیازمندان است.
فعالیت این حساب در استان البرز از‌ سال ۹۲ به‌طور جدی آغاز شده و به‌گفته مدیر این حساب در البرز، با کمک خیرین و نیکوکاران، ۱۰۰ خانوار محروم استان امسال صاحب‌خانه می‌شوند. نیما امیدبخش، مدیر حساب ۱۰۰ استان البرز، ضمن ابراز خرسندی از فعال‌بودن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در استان البرز گفت: از ابتدای ‌سال ۹۲ به‌طور جدی کار دریافت کمک‌های خیرین استان در بحث ساخت مسکن محرومان آغاز شده است که اگرچه هنوز به مبلغ مطلوب حد رفع نیازهای استان نرسیده‌ایم اما به روند رو به رشد آن امیدواریم. وی تصریح کرد: ازجمله وظایف مهم این بخش، تسریع در مدیریت، بررسی و برنامه‌ریزی جهت جذب مشارکت‌های مردمی و ایجاد انگیزه در خیرین و نیکوکاران برای واریز وجه به حساب ۱۰۰ امام (ره) است که در ساخت‌وساز برای خانواده‌های محروم و کم‌درآمد استفاده می‌شود. هبه زمین برای ساخت مسکن محرومان نیز از مباحث پراهمیتی است که توسط حوزه حساب ۱۰۰ امام (ره) پیگیری می‌شود.
مدیر حساب ۱۰۰ استان البرز با اشاره به اتمام ‌هزار و ۲۴۱ واحد مسکونی ظرف دو‌سال گذشته در استان افزود: دو پروژه ۴۳۲ و ۴۶۴ واحدی در اشتهارد و یک پروژه ۳۴۵ واحدی در نظرآباد تکمیل شده و ۵۰۰ خانوار محروم در آن ساکن شده‌اند.

 


مساعدت 3‌ میلیارد ریالی نیکوکاران به نیازمندان
مدیر کمیته‌امداد شهرستان اردبیل از مساعدت 3 میلیارد ریالی نیکوکاران به نیازمندان خبر داد و گفت: مراکز نیکوکاری اردبیل توسعه می‌یابد.
جلیل قدیمی در نشست با مسئولان مراکز نیکوکاری در اردبیل، بیان داشت: هدف اصلی از تأسیس و رونق‌‌گرفتن مراکز نیکوکاری جلب مشارکت‌های مردمی به‌ویژه افراد نیکوکار برای حل مشکلات مستمندان و افراد بی‌بضاعت در محلات مختلف شهر بوده که این فعالیت نتایج مثبتی را نیز در دو‌سال اخیر به همراه داشته است. وی تصریح کرد: در‌ سال گذشته مردم خیر و نیکوکار این شهرستان افزون‌بر 14‌میلیارد و 300‌میلیون ریال جهت رفع مشکلات نیازمندان به مراکز نیکوکاری مساعدت‌ کرده‌اند. مدیر کمیته‌امداد شهرستان اردبیل گفت: این مقدار مساعدت نیکوکاران به‌صورت نقدی و جنسی توسط مراکز نیکوکاری جمع‌آوری و در بین خانواده‌های نیازمند توزیع شده است. قدیمی با بیان این‌که مردم شهرستان اردبیل افزون‌بر 10‌میلیارد و 500‌میلیون ریال به‌صورت کالا و پوشاک به مراکز نیکوکاری محلات اهدا کرده‌اند، افزود: نیکوکاران بیش از 3‌میلیارد و 800‌میلیون ریال نیز به‌صورت نقدی در جهت رفع مشکلات درمانی، عمرانی، تحصیلی، ازدواج و معیشتی اقشار بی‌بضاعت پرداخت کرده‌اند.

 

۳۱‌هزار نیکوکار از ایتام مازندران حمایت می‌کنند
مدیرکل کمیته امداد مازندران گفت: ۳۱‌هزار نیکوکار از 5 ‌هزار و ۵۰۰ کودک یتیم تحت‌پوشش حمایت مالی می‌کنند. تیمور طهماسب‌پور عصر پنجشنبه در مراسم افتتاح کمیته‌امداد کلاردشت افزود: در مازندران ۶۴‌هزار خانواده تحت‌پوشش داریم و ‌سال قبل 4 ‌هزار طرح خوداشتغالی اجرا شده و از برنامه‌های جدید این است که برای بیمه آتیه ساخت مسکن و دیگر ضرورت‌های زندگی برنامه‌ریزی کنیم. طهماسب‌پور یادآور شد: 5‌هزار و ۵۰۰ کودک یتیم، ۳۱‌هزار حامی دارند که به‌طور میانگین هر ماه ۱۹۰‌هزار تومان به حساب آنها واریز می‌شود. علی‌اصغر ابراهیمی، رئیس کمیته‌امداد چالوس گفت: یکی از اهداف این اداره، حفظ سلامت، امنیت و آرامش در بین اقشار ضعیف است که بنا به دلایلی به مخاطره افتاده است.
وی افتتاح کمیته‌امداد شهرستان کلاردشت را امر مهمی در راه خدمت‌رسانی به مردم شریف منطقه دانست و گفت: باید همه مسئولان دست‌به‌دست هم بدهیم تا در سایه تعامل و همدلی ساختمان این اداره هرچه سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.  وی افزود: در شهرستان کلاردشت جمعیتی بالغ بر 2هزار و ۸۰۰ مددجو شامل‌ هزار خانواده مددجو و چند خدمتی غیرمستمر، ۳۴فرزند یتیم و ۱۸۵ حامی داریم و مبلغ مساعدت شده به ایتام به‌صورت متوسط ماهیانه 3‌میلیون و 500 هزار تومان است.  ابراهیمی گفت: 2هزار و ۵۰۰ صندوق صدقات کوچک و ۱۵۰صندوق بزرگ نیز در شهرستان نصب شده که ۵۳ دانش‌آموز، ۱۰دانشجو و طلبه نیز تحت‌پوشش این نهاد
 است.


تعداد بازدید :  218