شماره ۵۴۲ | ۱۳۹۴ شنبه ۲۹ فروردين
صفحه را ببند
دوررفت یک‌چهارم‌نهایی لیگ اروپا
گربه‌کشی در عصر یخبندان

شهروند| ناپولی به سبک دون ویتو کورلئونه، گربه را دم حجله قربانی کرد تا حساب کار دست بنگاه‌های شرط‌بندی و همه آن‌هایی که گزینه‌ای غیراز تیم بنیتس را به‌عنوان قهرمان فصل جاری لیگ اروپا معرفی می‌کنند، بیاید! ولفسبورگ با مهاجمانی مانند کوین دی‌بروین (او اخیرا مورد توجه یوونتوس قرار گرفته) و «باس دوست» هلندی، می‌خواست شکست دادن ناپولی را هم به افتخاراتی مانند حذف اینتر اضافه کند اما در همین بازی رفت در خانه، کارخود را تمام شده دید. 2 گل از همیسک و گل‌هایی از گابیادینی خوش نفس و جنگنده و البته گل ایگواین، برتری 4 بر یک ناپولی آن هم در خانه ولفسبورگ را رقم زد تا تیم ایتالیایی عملا برای اولین‌بار از دوران حضور مارادونا و درواقع جام یوفای ‌سال 1990، خودش را در جمع 4 تیم برتر یک رقابت اروپایی ببیند. تیم فعلی بنیتس روزهای خوبی را پشت سرمی‌گذارد. «پارتنوپی» می‌رود تا با جبران نتایج نه چندان مطلوب ابتدا و اواسط فصل جاری در سری آ به لیگ قهرمانان‌سال آینده راه یابد و از همه مهم‌تر به جمع تیم‌های دارای 3 قهرمانی در این رقابت‌ها (جام یوفای سابق و لیگ اروپا) اضافه شود.
سویا گریخت
در دیگر بازی مهم سویا تا 15 دقیقه پایانی بازی با خانگی مقابل زنیت از رقیب گردن کلف عقب افتاد اما به سبک هفته‌های اخیر و بلای مشابهی که سر بارسلونا آورد، ناگهان 2 گل زد. تیم اندلسی هر چند نامطمئن اما به هرحال با برتری از زمین بیرون آمد. طبق معمول چند وقت اخیر، صحنه‌گردان اصلی باکا، یکی از بهترین گلزنان فصل جاری لالیگا بود؛ مردی که در دقیقه 73 تیمش را به بازی برگرداند.
خوشبختی در دقیقه 90
فیورنتینا در دقیقه 90 بازی در زمین سرد دیناموکیف اوکراین، گلی بسیار ارزشمند را توسط باباکار سیه چرده به ثمر رساند تا از هم اکنون در رویای صعود به اولین نیمه‌نهایی اروپایی بعد از دوران باتیستوتا غوطه‌ور شود. دیناموکیف تا حدود زیادی بر جریان بازی احاطه داشت اما نه‌تنها بر اندوخته خود نیفزود بلکه در حساس‌ترین مقطع گل خورد و فرصت برتری را از دست داد.
یک بازی سرد
در روزهای سلطه‌طلبی تیم‌های شرقی در لیگ اروپا، زمین داغ بروژ هم یخ دنیپروی اوکراین را باز نکرد و در پایان یک بازی نه چندان جذاب، 2 طرف به تساوی بدون گل دست یافتند. تیم بلژیکی به قول آنچلوتی «بدترین نتیجه خوب» را به‌دست آورد. به هرحال تساوی بدون گل خانگی در بین همه تساوی‌های خانگی، بدترین و خطرناک‌ترین نتیجه برای میزبان‌ها تلقی می‌شود.


تعداد بازدید :  73