شماره ۵۴۲ | ۱۳۹۴ شنبه ۲۹ فروردين
صفحه را ببند
صدرنشینی تراکتور، پیروزی فرکی بر برانکو و بعید‌شدن قهرمانی استقلال
لیگ برتر، زودتر از تابستان داغ شد

شهروند| پیدا شدن یک شریک برای پرگل‌ترین بازی فصل، کلی اشتباهات داوری، جوسازی روسای باشگاه‌ها، خرید بلیت‌های بازی توسط یک تیم و پیش دستی دماسنج جدول از حرارت هنوز نیامده تابستان از اتفاقات جذاب بیست‌وششم لیگ برتر ما بود.
غوغای سپاهان
زردها، لحظاتی در جلد شیاطین سرخ شهر منچستر فرو رفتند و درحالی‌که پرسپولیس می‌رفت با نتیجه‌ای مشابه بازی النصر، رکورددار قهرمانی‌های متوالی لیگی در ایران را شکست بدهد، ناگهان با 2 گل، ورق را برگرداند اما آنچه حواشی بازی را ساخت، نه گل‌ها و بازگشت حماسی سپاهان، بلکه اشتباهات داوری بود! به اعتقاد کارشناسان گل صحیح مهدی شریفی آفساید گرفته شد و بیژن حیدری نه چندان باتجربه در یک صحنه مشکوک در محوطه جریمه سپاهان از گرفتن پنالتی برای قرمزهای پایتخت خودداری کرد؛ اتفاقی که می‌توانست سرنوشت بازی را عوض کند. اخراج‌ هادی نوروزی هم می‌توانست میزبان را 10 نفره کند اما داور به اندازه خطاهای نوروزی، ‌هادی را جریمه نکرد! حالا با پیروزی شاگرد فرکی مقابل استاد برانکو، پرسپولیس کماکان خطر اولین سقوطش به دسته پایین‌تر را حس می‌کند!
دست و دلبازی به سبک آذری‌ها
در اقدامی عجیب، باشگاه تراکتورسازی همه بلیت‌های بازی خانگی تیمشان مقابل سایپا را خرید تا تماشاگران با علم به رایگان بودن رقابت پس از مدتی قهر، دوباره به ورزشگاه بروند. این حمایت در دقیقه 93 نتیجه داد و تیم با گلی در این دقیقه، دوباره صدر جدول را تصاحب کرد؛ عنوانی که با توجه به بازی‌های باقیمانده از دست رفتنی به نظر نمی‌رسد.
حاشیه خاص بازی، حبیب گردانی بود که پس از هجوم فیس‌بوکی مخالفانش در اعتراض به بازی ضعیف او در پایان رقابت در تصمیمی احساسی اعلام کرد دیگر برای تیم تبریزی بازی نمی‌کند همچنین بلافاصله سایت‌های هواداری تراکتورسازی، تئوری تصمیم‌گیری‌های تاج، رئیس سازمان لیگ به نفع همشهری‌های اصفهانی‌اش را مطرح کردند و بر آتش جنجال افزودند. مهرزاد خلیلیان، مدیرعامل باشگاه سپاهان دراین‌باره گفت: «ما و تراکتورسازی خواهرخوانده هستیم و فکر می‌کنم این مسائل شیطنت‌هایی است که برخی دوستان انجام می‌دهند. به‌هرحال وقتی به پایان لیگ نزدیک می‌شویم، این حوادث پیش می‌آید. به دوستان، داشتن ظرفیت را توصیه می‌کنیم. آن هوادارانی که چنین اظهارنظر کرده‌اند، باید به دور از تعصب و جهالت قضاوت کنند.»
جدال پرگل
هر چقدر در سایر بازی‌ها جنجال به چشم می‌خورد در جدال جالب ذوب‌آهن و نفت تهران همه اتفاقات درون زمین رخ داد؛ ازجمله این‌که با برتری 5 بر 3 ذوبی‌ها، باعث شد این رقابت همراه جدال منجر به تساوی 4 بر4 استقلال‌های تهران و خوزستان، پرگل‌ترین رقابت‌های این فصل لیگ نام بگیرد و نفت هم برای اولین‌بار در یک بازی فصل جاری بیش از 3 گل دریافت کند. از طرفی، تیم اصفهانی به روند بدون باخت خود در نیم فصل دوم ادامه داد و باعث شد  نفت پس از چندین هفته، سرانجام صدر را از دست بدهد.
خیزش فولاد
فولاد با غلبه بر نفت مسجدسلیمان، سومین پیروزی متوالی در لیگ را جشن گرفت تا حذف تقریبا قطعی شده از لیگ‌قهرمانان آسیا را فراموش کند. نفت با این باخت کار خود را در در بازی‌های مرگ و زندگی آینده دشوارتر می‌بیند. در این بین ستایش اصلی از آن نفت تهران و ذوب‌آهن خواهدبود. اولی تا هفته پایانی فصل گذشته، قهرمان بود و امسال هم با همان تیم کم‎‌مهره می‌درخشد. ذوب‌آهن پس از چند فصل دست و پنجه نرم کردن با کابوس سقوط، حالا بی‌ادعا و کم‌سر وصدا جلو آمده و خود را در حد مدعی معرفی کرده؛ آن هم درسایه درخشش کاوه رضایی که با هت‌تریک 48 دقیقه‌ای مقابل نفت، چشم‌ها را خیره کرد. جالب این‌که او وقتی در نیم فصل اول برای سایپا بازی می‌کرد هم یکی از درخشش‌های خود را با گلزنی مقابل نفت تهران جشن گرفته بود.
ادامه نبردن‌های استقلال
ورزشگاهی که برای استقلال یادآور تلخی فوتبال در دراماتیک‌ترین هفته پایانی تاریخ فوتبال ایران است، این بار هم باعث زمین خوردن آبی‌ها شد. تساوی یک بر یک با ملوان، آخرین تیر به رویاهای تیم آبی‌پوش محسوب می‌شد. گل رضا عنایتی به نحوی جالب توسط قیچی کنعانی، بازیکن سابق پرسپولیس پاسخ داده شد تا اوضاع آبی‌ها به رنگ بازوبندی که به یاد عارف قلی‌زاده، پیشکسوت باشگاه بر بازوی بازیکنان دیده می‌شد، دربیاید! هواداران ملوان هرچه در شرایط میزبانی تیمشان را از کسب 3 امتیاز محروم دیدند اما خوشحال‌تر از 1500 نفر  استقلالی بودند که قلعه‌نویی را تشویق می‌کردند و البته به اندازه خبرنگاران معترض به قطع بودن اینترنت ورزشگاه انزلی اعصاب ناراحتی نداشتند!
سایر بازی‌ها
رالی گل تیم‌های انتهای جدولی راه‌آهن و استقلال خوزستان به تساوی 2 بر 2 انجامید تا فرصت 2 تیم برای فاصله گرفتن نسبی از سقوط از بین برود. پدیده به یاد نتایج خوب ابتدای فصل، 2 بریک گسترش فولاد نه چندان سرحال را شکست داد. صبای قم هم دریک بازی سرد نتوانست از امتیاز میزبانی استفاده کند و مقابل پیکان با تساوی بدون گل متوقف شد.


تعداد بازدید :  83