شماره ۵۴۲ | ۱۳۹۴ شنبه ۲۹ فروردين
صفحه را ببند
گزیده خوانی

   به جای یارانه، کارانه بدهیم| احمد میدری معاون رفاه وزیر تعاون با بیان این‌که در صورت رفع احتمالی تحریم‌ها، اشتغال افزایش پیدا نمی‌کند مگر آن‌که سیاست اشتغال عمومی دنبال شود، گفت:  به جای آن‌که یارانه بدهیم باید با استفاده از فرصت‌های جدید به سیستم اقتصادی کارانه پرداخت شود.

  لایحه اصلاح مالیات‌ها تدوین می‌شود| محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت از برنامه دولت برای تدوین لایحه اصلاح مالیات‌ها خبرداد و گفت:  مشکلات صنعتگران با بانک‌ها، در شورای پول و اعتبار مطرح شده و درحال رفع است.او همچنین از تقدیم لایحه حمایت از تولید از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت:  این لایحه در راستای حمایت از صنعت کشور است و درحال حاضر در شورای نگهبان درحال بررسی است.

 برداشت ۲‌میلیارد دلار برای واردات| غلامرضا مصباحی‌مقدم نماینده مردم تهران در مجلس با ابراز تعجب از اقدام دولت در واردات دو‌میلیارد دلار کالا از منابع صندوق توسعه ملی به جای مهار آب‌های مرزی، گفت:  دولت هنوز پاسخی به نامه نمایندگان مجلس در این زمینه نداده است. وی افزود:  به دنبال نگارش نامه از وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز دعوت شده تا درباره این اقدام عجیب در مجلس شورای اسلامی توضیح دهد که قطعاً نمایندگان مجلس قانع نخواهند شد.

   فرار سالانه ۱۵۰‌هزار مغز از ایران| بانک جهانی در گزارشی تفصیلی از اقتصاد ایران با اشاره به خروج سالانه ۱۵۰‌هزار تحصیل کرده از ایران در جست‌وجوی کار، بیکاری را مشکل اصلی دولت ایران دانست و رشد اقتصادی ۰.۶ و تورم ۱۷.۳‌درصدی را برای اقتصاد ایران در‌سال ۲۰۱۵ پیش‌بینی کرد.بر این اساس در بازار کار ایران تنها 36.7‌درصد جمعیت به لحاظ اقتصادی
 فعال هستند.

   پول نقد،سم تولید| ایرج ندیمی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:  پول نقد برای تولید همچون سم است و دولت باید
 به دنبال کاهش هزینه‌های تولید باشد. او افزود: دولت به جای در نظر گرفتن پول نقد به‌عنوان یارانه برای بخش کشاورزی یا صنعت، می‌تواند هزینه‌های جاری تولیدکننده‌ها را کاهش دهد. نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به وظایف دولت چه برای حمایت از بخش‌های مختلف گفت:  دولت میل چندانی به ادامه راه دولت قبل درخصوص اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها ندارد، با چنین شرایطی فازهای مختلف آغاز شده است اما دولت باید برنامه‌ریزی و مدیریت صحیحی داشته باشد تا هیچ بخشی در طرح هدفمندی یارانه‌ها متضرر نشود البته دولت در این مسیر بسیار با احتیاط عمل می‌کند تا فشار مضاعفی به بخش تولید وارد نشود.


تعداد بازدید :  181