شماره ۵۴۲ | ۱۳۹۴ شنبه ۲۹ فروردين
صفحه را ببند
پرسه در بازار

عرضه مرغ‌های خیلی بزرگ ممنوع می‌شود

رضا سالی مدیرکل تأمین دام و فرآوری محصولات دامی گفت: شرکت پشتیبانی امور دام به منظور وظایف تنظیم بازاری خود مرغ را براساس اعلام قیمت ستاد تنظیم بازار خرید تضمینی و ذخیره‌سازی می‌کند. او افزود: براساس قراردادی که با کشتارگاه‌ها بسته شده است، در فرآیند عرضه و ذخیره‌سازی مرغ منجمد، مرغداران موظف به قطع مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها 10 روز قبل از عرضه به بازار هستند و این مرغ به صورت سایز و وزن حداکثر یک کیلو و 800 گرمی از مرغدار خریداری می‌شود.

قطع سیم‌کارت‌های فله‌ای

تعقیب و گریز افرادی که بیش از ۱۰ سیم‌کارت دارند رسماً آغاز شد و به‌ گفته معاون رگولاتوری، کسانی در جامعه حضور دارند که بیش از ۱۵هزار سیم‌کارت به نام‌شان است. خردادماه سه‌سال گذشته براساس آیین‌نامه ابلاغی از سوی حراست وزارت ارتباطات به اپراتورهای تلفن‌ همراه، امکان واگذاری بیش از
 10 سیم‌کارت به مشترکان توسط اپراتورها ممنوع اعلام شد.

واردات برنج ممنوع نیست

عبدالمهدی بخشنده، معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با تأکید بر اینکه واردات برنج ممنوع نیست، گفت: برای تأمین نیاز کشور و ذخایر استراتژیک، سالانه به بیش از یک‌میلیون تن واردات برنج نیاز داریم. او افزود: 3‌میلیون تن برنج درکشور به مصرف می‌رسد که حدود 2‌میلیون تن آن در داخل و مابقی از محل واردات تأمین می‌شود. بخشنده، یکی از سیاست‌های کاهش واردات برنج را اعمال تعرفه سنگین عنوان کرد و گفت: برای کاهش واردات و کنترل بازار برنج تعرفه واردات 40‌درصد در نظر گرفته شده، در حالی ‌که سال گذشته تعرفه واردات برنج 18‌درصد بوده است. وی ادامه داد: به همین دلیل بیش از نیاز کشور برنج وارد و بازار از وجود برنج خارجی اشباع شده بود.


تعداد بازدید :  161