شماره ۵۴۲ | ۱۳۹۴ شنبه ۲۹ فروردين
صفحه را ببند
طرح‌های بانکی در روز کار داوطلبانه

سال‌گذشته دو طرح توسط مرکز ترویج حاکمیت و مسئولیت شرکتی به منظور روز کار داوطلبانه به بانک ملت پیشنهاد شده بود که نظر به جذابیت و کاربردی بودن آن امسال نیز در آستانه روز کار داوطلبانه آن را منتشر می‌کنیم.
طرح اول:
طرح 10×100 همراه با کتابچه مصور
طرح اول یک طرح اجرایی است که می‌تواند با توجه به امکانات و منابع موجود، بروکراسی اداری و زمان باقیمانده آن را اجرایی کرد:   در این طرح رؤسای شعب و مدیران ارشد بانک ملت در 10استان کشور به دانش‌آموزان و معلمان در 100 مدرسه سواد مالی، ارزش پول، تفاوت بین دخل و خرج، مدیریت مالی، مدیریت پول توجیبی و روش‌های پس‌انداز را آموزش می‌دهند. این آموزش می‌تواند هم در مدارس و هم در محل ادارات استانی صورت پذیرد. برای هویت دادن به این اقدام داوطلبانه انجام شده توسط رؤسا و مدیران بانک ملت از دانش‌آموزان خواسته می‌شود تا آنچه آموخته‌اند را به تصویر بکشند. بچه‌ها از این طریق دعوت شدند تا با نقاشی، تور گردشی به بانک ملت و سوال و جواب با کارکنان بانک ملت، درباره بانک و عملکرد بانک و خدمات ملی و مدیریت مالی و سرمایه‌گذاری بیشتر بدانند. پس از آن بچه‌ها دعوت می‌شوند که آموخته‌های خود را در نقاشی و طراحی نشان دهند. از نقاشی‌های کودکان می‌توان کتابی چاپ کرد و به‌عنوان هدیه برای مشتریان خاص استفاده کرد یا آن را در میهمانی‌ها و مراسم ویژه بانک توزیع کرد یا از آنها برای طرح روی کارت‌های هدیه بانک ملت استفاده کرد و در پشت پاکت این کارت‌ها شرح این‌که این طرح‌ها در روند روز کار داوطلبانه کارکنان بانک ملت به‌دست آمده، نوشته شود. این کتاب در میهمانی و جشن‌های بانک توزیع می‌شود و بچه‌ها نیز در این میهمانی شرکت می‌کنند و همراه با مدیرعامل، به امضای کتابچه می‌پردازند.
طرح دوم:   
بانک ملت خط‌مشی و سیاست خود را در مورد انجام کار داوطلبانه توسط کارکنانش در روز 16اردیبهشت اعلام و رونمایی می‌کند که براساس این طرح کارکنان می‌توانند در فعالیت‌های داوطلبانه متنوعی ازجمله آموزش مدیریت مالی، پس انداز و مدیریت پول توجیبی به معلمان و دانش‌آموزان مدارس، آموزش ایمنی و محیط‌زیست توسط کارکنان دپارتمان HSE بانک ملت، مراسم کتابخوانی، مراسم جشن تولد برای کودکان سمن‌ها، بازدید از برخی آسایشگا‌ها و NGOها، کمک به خانه سالمندان و اهدای وسایل و لباس شرکت کنند. بانک ملت می‌تواند آیین‌نامه کار داوطلبانه را تدوین کرده و توسط بنیاد فرهنگی ملت و مدیریت منابع انسانی و روابط عمومی بانک ملت اجرایی کند که از روز 16 اردیبهشت 1393 آغاز و تا پایان‌سال ادامه پیدا می‌کند و براساس آن از هر شعبه یک نفر به قید قرعه برای انجام کار داوطلبانه انتخاب می‌شود و در انتها بانک از فرد داوطلب تقدیر به عمل می‌آورد.

 


تعداد بازدید :  116