شماره ۳۵۴ | ۱۳۹۳ شنبه ۲۵ مرداد
صفحه را ببند
... نسیم خنک در شمال کشور

تجزیه‌وتحلیل داده‌های ماهواره‌های هواشناسی حاکی از این است که نفوذ توده هوای خنک و استقرار آن تا شنبه در سواحل جنوبی دریای خزر، دامنه‌های البرز و شمال شرق کشور، کاهش دما در این مناطق را به‌دنبال خواهد داشت. همچنین برای امروز بارش پراکنده باران گاهی با رعدوبرق و وزش باد در سواحل جنوبی دریای خزر پیش‌بینی می‌شود. در شمال استان‌های البرز، تهران، سمنان و خراسان رضوی برای ساعات بعدازظهر و اویل شب رگبار و رعدوبرق پراکنده و وزش باد امری محتمل است.  علاوه بر آن بارش در خراسان شمالی، گلستان و شرق مازندران را خواهیم داشت و دریای خزر تا غروب امروز مواج خواهد بود.
در شرق استان‌های خراسان جنوبی و شمال سیستان‌وبلوچستان به‌ویژه منطقه زابل سرعت وزش باد در سطح زمین افزایش یافته و سبب تولید گردوخاک می‌شود.  این شرایط تا غروب امروز تداوم خواهد داشت.  امروز در برخی مناطق استان‌های هرمزگان و شرق فارس در ساعات بعدازظهر و اوایل شب افزایش ابر، وزش باد، بارش پراکنده یا رعدوبرق پیش‌بینی می‌شود.  همچنین با توجه به افزایش ابر، وزش باد، رگبار و رعدوبرق در جنوب استان کرمان و شمال آذربایجان‌غربی در ساعات بعدازظهر و اوایل شب لازم است ساکنان این مناطق نسبت به آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها توجه لازم را داشته باشند.
آسمان تهران امروز  کمی ابری در پاره‌ای نقاط با وزش باد و گرد و خاک و در ارتفاعات با افزایش ابر و بارش پراکنده همراه خواهد بود.  همچنین حداقل و حداکثر دما در این روز به 20 و 33 درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد. بنابر اعلام مرکز هماهنگی اطلاع‌رسانی آلودگی هوای تهران، کیفیت هوای این شهر از 2روز گذشته همچنان در آستانه شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد. براساس این گزارش و اطلاعات رسیده از ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوای تهران بر میزان غلظت آلاینده‌ها نسبت به روز گذشته در همین ساعت افزوده شده است.  به این ترتیب میانگین آلاینده ذرات معلق کمتر از 5/2 میکرون فراتر از حد مجاز بوده و شاخص کیفیت هوا هم‌اکنون در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.  
بین مراکز استان‌ها، اهواز با 47 درجه سانتیگراد و شهرکرد مرکز استان چهارمحال‌وبختیاری هنگام شب با حدود 14 درجه سانتیگراد، گرم‌ترین و خنک‌ترین شهرهای کشور طی شبانه‌روز گذشته بودند.


تعداد بازدید :  355