شماره ۵۴۱ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۷ فروردين
صفحه را ببند
روي خط خبر

فروش سوسیس، کالباس و نوشابه
 در بوفه مدارس ممنوع شد
شهروند| مدیر دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش، برنامه‌های این وزارتخانه در هفته سلامت را تشریح کرد و از ممنوع شدن عرضه سوسیس، کالباس و نوشابه در بوفه مدارس خبر داد. او دراین‌باره گفت: «در هفته سلامت برای معلمان مدارس هم برگزاری کارگاه‌های آموزشی در نظر گرفته شده است.»
ضیاءالدینی در نشست خبری هفته سلامت با عنوان «ایمنی غذا، از مزرعه تا سفره» گفت: «چهارشنبه دوم اردیبهشت‌ماه همزمان در سراسر کشور مراسم هفته سلامت به صورت نمادین برگزار می‌شود. این برنامه در تهران نیز در یکی از مدارس شهرری برگزار خواهد شد.»
او برگزاری جشنواره غذای سالم را از دیگر برنامه‌های مدارس در هفته سلامت دانست: «در این هفته تشکل‌های دانش‌آموزی به‌عنوان سفیران سلامت را در استان‌های مختلف خواهیم داشت. در این راستا حدود 300‌هزار دانش‌آموز درباره تغذیه سالم و بیماری‌های واگیر و غیرواگیر آموزش‌های لازم را دریافت
خواهند کرد.»
ضیاءالدینی ادامه داد: «کارگاه‌های آموزشی جهت افزایش آگاهی والدین نیز برگزار خواهد شد تا به این ترتیب والدین فرزندان خود را با لقمه سالم راهی مدرسه کنند.» او از تشدید نظارت‌ها بر بوفه مدارس با همکاری وزارت بهداشت خبر داد: «با همکاری وزارت بهداشت از بوفه حدود 80‌هزار مدرسه بازدید کردیم که از این میان حدود 2‌درصد آنها مشکل داشتند و اقدامات لازم جهت رفع این مشکلات درحال انجام است.»

پس از 120‌سال شیر ایرانی
  یکشنبه به ایران می‌آید
تسنیم| یک جفت شیر ایرانی پس از ۱۲۰‌سال به همراه یک قلاده ببر سیبری به ایران می‌آیند. 120‌سال پیش آخرین جفت شیر ایرانی به پادشاه هندوستان هدیه داده شد و هندی‌ها این گونه شیر را تکثیر و نگهداری کرده و به خیلی از جاهای دنیا می‌دهند.
با رایزنی‌های انجام شده یک جفت شیر نر و ماده ایرانی از یکی از باغ‌وحش‌های آلمان در قبال گور ایرانی وارد کشور شده است. شیر ایرانی جثه‌ای کوچک‌تر از شیرهای آفریقایی داشته و دارای یال و دم سیاه هستند. ببر سفید (سیبری) نیز از باغ وحشی از آلمان خریداری شده است.

مدیربین‌الملل معاونت امور زنان ریاست جمهوری:
ایران برای سه‌سال عضو هیأت اجرایی زنان سازمان ملل متحد شد
فارس| مدیرکل بین‌الملل معاونت امور زنان ریاست‌جمهوری از عضویت ایران در هیأت اجرایی زنان سازمان ملل متحد به مدت سه‌سال خبر داد.
لیلا فلاحتی درباره عضویت ایران در هیأت‌رئیسه زنان سازمان ملل متحد گفت: «نمایندگی ایران در سازمان ملل که مستقر در نیویورک و زیرمجموعه وزارت امور خارجه است، این امور را بر عهده دارد.»
او ادامه داد:  «عضویت کشورها در هیأت اجرایی زنان سازمان ملل متحد بحثی است که به صورت دوره‌ای در میان اعضا تغییر می‌کند و در این دوره ایران در برد اجرایی زنان سازمان ملل متحد عضو شده است که برای هر منطقه سهمیه‌ای در نظر گرفته شده است که به ‌عنوان مثال سهمیه آسیا 10 کشور و سهمیه آفریقا 10 کشور است. در بخش آسیا مدت‌زمان عضویت 5 کشور به پایان رسیده بود که از میان سایر اعضا و کاندیداها، ایران، ساموا، امارات، پاکستان و ترکمنستان با رأی اعضا به مدت سه‌سال عضو این هیأت شدند.»  مدیرکل بین‌الملل معاونت امور زنان ریاست‌جمهوری گفت:  «معمولا افرادی از نمایندگی‌های مستقر در سازمان ملل که اکثرا معاونان یا دیپلمات‌های مستقر در نمایندگی‌ها هستند، در این جلسات حضور پیدا می‌کنند به‌عنوان مثال نماینده بنگلادش یک آقا است و نگاه آنها صرفا جنسیتی نیست. این عضویت برای کشورمان مسئولیت‌آور نیست و بیشتر نقش راهبردی در برنامه‌های زنان سازمان ملل متحد برای ما ایجاد می‌کند.»

ارتفاع آب دریاچه ارومیه 55 سانتیمتر بالا آمد
شهروند| دبیر شورای استانی (آذربایجان‌شرقی) ستاد احیای دریاچه ارومیه اعلام کرد: به دنبال بارش‌های اخیر، ارتفاع آب این دریاچه نسبت به شش ماه قبل 55 سانتیمتر بالا آمده است.
به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی دبیرخانه این شورا، خلیل ساعی ادامه داد: برابر آمار موجود، ارتفاع سطح تراز آب دریاچه ارومیه در شهریورماه ‌سال 93 معادل 15/1270 متر از سطح آب‌های آزاد بود که اکنون این رقم به 70/1270 متر رسیده است.
او یادآور شد: هرچند ارتفاع سطح آب این دریاچه نسبت به شش ماه گذشته 55 سانتیمتر بالا آمده اما باید توجه داشت که در فصول گرم‌ سال به علت تبخیر و عوامل دیگر ارتفاع آن کاهش می‌یابد ولی با وجود این، وضع پایدار و ثابت دریاچه ارومیه بهترین خبر برای دوستداران طبیعت و مردم منطقه است.
او با ارایه گزارشی از وضع پروژه‌های ‌سال 93 ستاد احیای دریاچه ارومیه، گفت: برنامه‌های جامع و کاربردی آموزش، اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی کشاورزان، جوامع محلی و ذینفعان ستاد احیا در شش ماه اول ‌سال 94 در 18 بند مدون اجرایی می‌شود.
ساعی ادامه داد: برگزاری دوره‌های آموزشی-ترویجی بهره‌برداران کشاورزی، دوره‌های مهارتی و پودمانی، ایجاد مزارع و باغات پایلوت در راستای انتقال تکنولوژی‌های جدید بخش کشاورزی، هماهنگی و تدوین برنامه‌های آموزشی در مناطق روستایی حوضه آبریز، ترویج و انتقال دستاورد‌های تحقیقاتی به کشاورزان و تلاش برای ایجاد تشکل آب‌بران در راستای فرهنگ‌سازی و مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی ازجمله این طرح‌هاست.

 


تعداد بازدید :  291