شماره ۵۴۱ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۷ فروردين
صفحه را ببند
گزیده خوانی

  برنامه‌ریزی حذف یارانه نان از تیرماه| علی فاضلی رئیس اتاق اصناف ایران از برنامه‌ریزی برای حذف یارانه نان خبر داد و گفت: از آن‌جا که نان قوت‌غالب مردم به‌ویژه قشر آسیب‌پذیر است، به دنبال راهکاری هستیم که با کمترین آسیب یارانه نان را در آینده‌ای نزدیک حذف کنیم. وی از احتمال حذف یارانه نان تا سه ماه آینده خبر داد و گفت: باید به این سمت حرکت کنیم، تا نان به صورت غیریارانه‌ای در کل جامعه توزیع شود، چرا که یارانه در این بخش به نانوایی‌ها جز ایجاد رانت غیرمعقول چیزی در پی ندارد. مضاف بر آن‌که دولت بودجه‌ای را برای کاهش قیمت نان در نظر می‌گیرد، اما در این بین برخی نانوایی‌ها با فروش آرد یارانه‌ای به قنادی‌ها و نانوایی‌های آزادپز تمام این زحمات را هدر می‌دهند.

  بیمه مرکزی: نیازی به مراجعه حضوری برای الحاقیه نیست| برخی شرکت‌های بیمه با صدور اطلاعیه‌هایی اعلام کردند که نيازي به مراجعه حضوري به واحدهاي صدور بيمه‌نامه برای دریافت الحاقیه بیمه شخص ثالث نیست و البته این موضوع از سوی بیمه مرکزی مورد تأیید است. محمدابراهیم امین رئیس‌کل بیمه مرکزی در این زمینه اعلام کرده است: الحاقیه صرفا برای پرداخت پول نیست؛ بلکه مردم باید بیمه‌نامه کامل در دست داشته باشند.

  احتمال تمدید ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری| حسن صالحی رئیس سازمان شیلات ایران، از احتمال تمدید ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری برای پنج‌ سال  از 2015 تا 2020 خبر داد و گفت: کمیسیون منابع زنده دریای خزر برای بررسی وضع موجود ماهیان خاویاری خردادماه سال‌جاری در روسیه برگزار می‌شود.

  بازار خودرو خریدار ندارد، همه فروشنده شدند| غلامحسین قاسمیان رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل با بیان این‌که این روزها مردم بیشتر فروشنده شده‌اند، گفت: افزایش قیمت خودرو تغییری در رکود بازار نداشت. وی با بیان این‌که این روزها مردم بیشتر فروشنده شده‌اند، افزود: طی روزهای اخیر قیمت کارخانه خودرو به استناد افزایش یک‌درصدی نرخ جدید مالیات بر ارزش افزوده با تغییراتی روبه رو شده است اما این امر نتوانست بازار آزاد قیمت خودرو را تحت‌تأثیر خود قرار دهد.

  مراجعه مکرر سازندگان هواپیما به ایران| علیرضا جهانگیریان، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان این‌که شرکت‌های سازنده هواپیما در طول یک‌سال گذشته مکررا به ایران آمدند و مذاکراتی با ایرلاین‌ها و سازمان در حوزه ارزیابی بازار حمل‌ونقل ایران داشته‌اند گفت: شرکت‌های تولید‌کننده هواپیما با جدیت به دنبال این هستند که اگر شرایط تغییر کرد با ایران تعامل کنند و از رقابت عقب نمانند.


تعداد بازدید :  236