شماره ۵۴۱ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۷ فروردين
صفحه را ببند
... کاهش دید در جنوب و غرب کشور

بر اساس تحلیل آخرین داده‌های هوا‌شناسی، تحت تاثیر گرد و خاک ناشی از وزش بادهای شدید جنوبی در شمال عربستان و جنوب کشورهای کویت و عراق طی امروز و صبح فردا در ۴ استان کشور با کاهش افق دید مواجه خواهیم بود. با ورود گرد و خاک از کشورهای همسایه یادشده، استان‌های مرزی خوزستان، ایلام، کرمانشاه و به احتمال زیاد کردستان امروز پدیده گرد و خاک را شاهد خواهند بود.
همچنین با ورود یک سامانه بارشی دیگر
 به کشور در جنوب غرب، غرب و به تدریج
شمال غرب، دامنه‌های زاگرس مرکزی و تا اواخر وقت در مرکز و شمال شرق کشور افزایش ابر، وزش باد، رگبار و رعد و برق پیش‌بینی شده است. این وضعیت روز جمعه نیز در دامنه‌های
 زاگرس مرکزی، مرکز و شمال شرق کشور رخ خواهد داد و طی ۲ روز آینده خلیج فارس مواج خواهد بود.  کمینه و بیشینه هوای تهران امروز به ۱۲ تا ۲۲ درجه بالای صفر می‌رسد و نقشه‌های هوا‌شناسی نشان می‌دهند، آسمان تهران در این روز کمی ابری، در بعد از ظهر با افزایش ابر و در بعضی از ساعات رگبار و رعد و برق و وزش باد خواهد بود. کمینه و بیشینه هوای تهران طی روز جمعه این هفته به ۱۳ تا ۲۳ درجه بالای صفر می‌رسد و نقشه‌های هوا‌شناسی نشان می‌دهند، آسمان پایتخت در این روز کمی ابری گاهی با وزش باد خواهد بود.  در شبانه‌روز گذشته بندرعباس مرکز استان هرمزگان با بیشینه دمای ۳۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و ارومیه مرکز استان آذربایجان غربی با کمینه دمای صفر درجه سانتیگراد سرد‌ترین شهرهای کشور بوده‌اند. طی هفته گذشته اردبیل و چهارمحال و بختیاری، سرد‌ترین و ‌هرمزگان و خوزستان، گرم‌ترین استان‌های ایران بودند.

 


تعداد بازدید :  255