شماره ۵۴۱ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۷ فروردين
صفحه را ببند
روی خط خبر

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام: گروهی که مانع سخنرانی حاج سیدحسن آقا خمینی شدند، پیاده نظام دلواپسان امروزند
آیت‌الله‌ هاشمی‌رفسنجانی سه‌شنبه گذشته، در دیدار جمعی از سرداران و فرماندهان سابق کمیته‌های انقلاب اسلامی و نیروهای انتظامی، به اقدام توهین‌آمیز گروهی که چند ‌سال قبل در حرم امام(ره) مانع سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین حاج سیدحسن آقاخمینی شده بودند، اشاره کرد و گفت: همین گروه، پیاده نظام دلواپسان امروزند.  به گزارش ایلنا، آیت‌الله‌ هاشمی‌رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خویش و در پاسخ به نگرانی یکی از سرداران درخصوص موج جدید هجمه رسانه‌ای علیه ایشان، اظهار کرد: نگران این هجمه نیستم و همه این حرف‌ها را سابق نیز گفته بودم، اما جریان‌های افراطی در این شرایط احساس نگرانی بیشتری می‌کنند.  ‌هاشمی‌رفسنجانی با تأکید بر این نکته که عربستان با بمباران‌های هوایی نمی‌تواند به اهدافش برسد، گفت: بهترین راه برای حل مناقشات، مذاکرات سیاسی است و هر روزی که این مذاکرات به عقب بیفتد گناهش متوجه کسانی است که کارشکنی می‌کنند.  

معاون سیاسی وزیر کشور: دولت با احزاب بدون شناسنامه برخورد می‌کند
معاون سیاسی وزیر کشورگفت: دولت از فعالیت احزاب قانونی شناسنامه‌دار که در چارچوب قانون فعال هستند؛ حمایت می‌کند. به گزارش ایرنا، محمدحسین مقیمی، روز گذشته، افزود: همه احزاب قانونی با هر دیدگاه سیاسی (همراه یا منتقد دولت) برای دولت محترم هستند و از فعالیت آنها حمایت می‌شود.  مقیمی یادآور شد: دولت با احزاب غیرقانونی و بدون شناسنامه برخورد می‌کند و فعالیت آنها باید با گرفتن مجوز و به صورت قانونی انجام شود. این مقام مسئول با اشاره به برگزاری دو انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در ‌سال‌جاری گفت: حضور فعال و چشمگیر احزاب و ایجاد نشاط سیاسی در این شرایط حساس انتخابات ضروری است.  مقیمی ادامه داد: تشکیل جلسات هم‌اندیشی احزاب و گروه‌های سیاسی زمینه‌ای برای بیان احساس و درد مشترک احزاب در جامعه فراهم می‌کند که با خرد جمعی بتوانیم آنها را حل کنیم. وی گفت: توصیه ما این است که اگر برخوردهای گذشته با احزاب بد بوده حالا به‌عنوان دولت تدبیر و امید آن رفتارها را انجام ندهیم.

واکنش آیت‌الله مکارم به توهین امام جماعت مسجدالحرام
آیت‌الله مکارم‌شیرازی در واکنش به سخنان سخیف امام جماعت مسجدالحرام، گفت: رسوایی بی‌سابقه شما در جده، برای همگان کافی است و در تاریخ سابقه ندارد. به گزارش ایسنا، این مرجع تقلید در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با اشاره به مسأله توهین امام جماعت مسجدالحرام، افزود: امیدوارم تذکرات ما را دوستانه دانسته و مطابق آن عمل کرده و مسلمین را از این بلای عظیم نجات دهند. این مرجع تقلید گفت: رسوایی جده شما در تاریخ سابقه نداشته است و بعد هم با این فضاحت مشکل را به گردن دیگران می‎اندازند؛ حکیمانه این است مکتبی که این محصولات را داده است رها کنید؛ اگر شما از این راه برگشتید و به جمع مسلمانان بازگشتید شما را می‌پذیریم و دست دوستی می‎دهیم. وی ادامه داد:   درحالی به شیعیان توهین کرده است که چندی قبل کنگره‌ای علیه تکفیری‌ها برگزار کردند؛ او گفته است که ما نباید به جنگ اسراییل برویم بلکه جنگ ما جنگ با شیعیان است. این مرجع تقلید گفت: شما دیروز می‌گفتید که تکفیری‎ها از ما نیستند ولی امروز در مسجدالحرام گروه عظیمی از مسلمانان دنیا را تکفیر می‌کنید؟ آن هم درحالی‌که فساد مکتب شما با وجود ظهور داعش، القاعده، النصره و جنایات آنها بر همه معلوم شده است.

وزیر اطلاعات: رقبای سیاسی از تخریب دیگران بپرهیزند
وزیر اطلاعات با اشاره به برگزاری انتخابات در ‌سال‌جاری گفت: باید تمام اندیشه‌ها و توانایی‌ها را در مسیری قرار داد که رقابت‌های سیاسی در یک فضای سیاسی و مثبت انجام شود و کسانی که می‌خواهند در این مسیر حرکت کنند، باید توانمندی‌های خود را بیان کنند و از تخریب دیگران بپرهیزند. به گزارش ایرنا، سیدمحمود علوی روز گذشته در جلسه شورای اداری شهرستان شفت گفت: با رعایت احکام شرع، چارچوب قانون و حفظ کرامت انسانی، رقابت‌های سیاسی ارزشمند خواهد شد.
وزیر اطلاعات با اشاره به نامگذاری امسال به‌عنوان دولت و ملت، همدلی و همزبانی از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: عزت ملت مسلمان ایران در گرو همدلی و همزبانی است. وی در پایان به تلاش موثر دولت تدبیر و امید برای ایجاد و وحدت، همدلی و برادری بین مردم و جریان‌های سیاسی اشاره و اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب با تعیین شعار امسال و در فضای کنونی ایجادشده توسط دولت در زمینه مودت، برادری و همدلی، مهر تأییدی بر اقدامات همدلانه و امیدوارانه دولت یازدهم زدند.
وزیر اطلاعات این اظهارات را در جریان سفر کاروان دولت یازدهم به استان گیلان بیان کرده است.

 


تعداد بازدید :  258