شماره ۵۴۱ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۷ فروردين
صفحه را ببند
«ایران برگر» همچنان پیشتاز گیشه نوروزی
نامشخص بودن آیین‌نامه‌ اکران‌ سال 94

طبق آخرین آمار فروش فیلم‌های اکران نوروزی، «ایران‌برگر» و
 «رخ دیوانه» بیشترین فروش را در گیشه سینما دارند. با نزدیک شدن به روزهای پایانی فروردین‌ماه سینمای ایران همچنان میزبان فیلم‌های اکران نوروزی است و فیلم‌هایی چون «ایران‌برگر» به کارگردانی مسعود جعفری‌جوزانی، «رخ دیوانه» به کارگردانی ابوالحسن داودی، «استراحت مطلق» به کارگردانی عبدالرضا کاهانی، «طعم شیرین خیال» به کارگردانی کمال تبریزی، «روباه» به کارگردانی بهروز افخمی در سینماهای کشور در حال اکران هستند.  البته در این میان «روباه»  افخمی به دلیل پر نکردن کف فروش از سرگروهی خارج شده و در حال حاضر در گروه آزاد نمایش داده می‌شود. در میان ۵ فیلم در حال اکران، «ایران‌برگر» همچنان پیشتاز گیشه ۹۴ است و تا امروز بیش از ۲‌میلیارد تومان در تهران و شهرستان فروش داشته است، بعد از این فیلم «رخ دیوانه» پرفروش‌ترین فیلم در سینماهای کشور به شمار می‌رود که نزدیک به یک‌میلیارد و ۵۰۰‌میلیون تومان فروخت.  
هیچ فیلمی نمی تواند جای «روباه» اکران شود
اما پس از خروج سینما فرهنگ به‌عنوان سینمای سرگروه همایون اسعدیان، سخنگوی کانون کارگردانان سینمای ایران پس از اتمام اولین جلسه کانون کارگردانان در ‌سال جدید، در گفت‌وگو با ایسنا بیان کرد: «وقتی فیلمی مثل «روباه» از کف فروش افتاده و سخنگوی شورای صنفی هم اعلام کرده است که سینما «فرهنگ» از سرگروهی خارج شده است، چون آیین‌نامه ‌سال جدید نوشته نشده است، هیچ فیلمی نمی‌تواند به جای «روباه» اکران شود چون نه سرگروهی وجود دارد و نه فیلمی قرارداد رسمی دارد.» پیش از عید نوروز جلساتی درباره‌ آیین‌نامه اکران برگزار شد که به نتیجه نرسید و به دلیل این‌که امکان قطعی شدن اکران فیلم‌های نوروزی فراهم شود و در عین حال به سرعت آیین‌نامه تدوین نشود، با وضع آیین‌نامه قبلی، فیلم‌های نوروزی قرارداد بستند. او از درخواست اعضای شورای مرکزی کانون کارگردانان برای مشخص شدن هر چه سریع‌تر آیین‌نامه‌ سال جدید خبر داد و اظهار داشت: «آیین‌نامه را متولیان در وزارت ارشاد پیگیر هستند و جلسات مختلفی پیش از ‌سال گذشته برگزار شد و یک تناقض‌هایی وجود داشت که جلسات به نتیجه نرسید اما امیدواریم هرچه زودتر دیدگاه‌های مختلف با هم به نتیجه برسند و آیین‌نامه مشخص شود.» اسعدیان همچنین با اشاره به حضور ابوالحسن داودی به‌عنوان رئیس شورا و نماینده کانون کارگردانان در شورای صنفی نمایش در جلسه‌ شامگاه
 25 فروردین‌ماه ادامه داد: «آقای داودی هم درباره‌ وضع اکران گزارشی به ما ارایه دادند و ما نیز به ایشان اطلاع دادیم، با توجه به اینکه، آیین‌نامه‌ سال 94 هنوز آماده نشده درباره وضع اکران در ‌سال جدید نگرانی‌هایی وجود دارد و اعلام کردیم که اگر این آشفتگی در اکران، این‌گونه پیش برود، زنجیروار کل اکران ‌سال را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد، خصوصا با توجه به این‌که ماه مبارک رمضان امسال، اکران دوم نوروزی و تابستان را در وضع ویژه‌ای قرار خواهد داد.»
قرار داد اکران گینس ثبت شد
با این حال، یکی از فیلم هایی که قرار است به زودی اکران شود، فیلم سینمایی «گینس»  به کارگردانی محسن تنابنده  است که مقدمات اکرانش در اردیبهشت‌ماه (اکران دوم نوروز ) فراهم شده است. این فیلم که فضای کمدی و مفرحی دارد به دلیل ایام فاطمیه نتوانست اکران نوروز را از آن خود کند و گروه سازنده در تلاش بودند که آن را در اکران دوم نوروز جای دهند. «گینس» به دلیل تعدد لوکیشن و حضور یک شترمرغ در اکثر صحنه‌های فیلم جزو کارهای سخت به لحاظ تولید به شمار می‌آید. فیلم در محله‌های مختلف تهران ازجمله ایوانک، دلیجان، احمدآباد مستوفی، نیاوران و... فیلمبرداری شد. در خلاصه داستان این فیلم آمده است:  فردین: گینس سیخی چنده؟! پول کجاست اینو بگو؟ غنچه:  خاک بر سرت که نافتو از پول بریدن. بدبخت همش اعتباره... می‌دونی کیا اسمشون تو گینسه... علی دایی... رضازاده... «جنیفر لوپز»... فیلم سینمایی «گینس» نخستین ساخته محسن تنابنده است که بازیگرانی چون رضا عطاران، حسین اسکندری و محسن تنابنده در آن به ایفای نقش می‌پردازند.


تعداد بازدید :  210