شماره ۵۴۱ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۷ فروردين
صفحه را ببند
تا پایان ‌سال‌گذشته در ابهر صورت گرفت:
رسيدگي به وضعيت یکهزار و 349 نیازمند

محسن داودی در جلسه مشترک با هیأت‌امنای مراکز نیکوکاری ابهر اظهار کرد: کمیته‌امداد در راستای حمایت از محرومان و همچنین کاهش فقر و محرومیت اقدام به بهره‌گیری از مشارکت‌های مردمی کرده است. وی با اشاره به این‌که مشارکت و حضور مردم موجب حل مشکلات بسیاری از مددجویان شده است، تصریح کرد: بهره‌گیری از ظرفیت مساجد و مراکز نیکوکاری نیز یکی از اولویت‌ها و سیاست‌های راهبردی کمیته امداد در حمایت از خانواده‌های محروم و نیازمند است.
مدیر کمیته‌امداد امام خمینی(ره) شهرستان ابهر با بیان این‌که مراکز نیکوکاری به‌صورت متمرکز فعالیت خود را از ماه رمضان ‌سال 92 آغاز کرده‌اند، افزود: در طول مدت فعالیت این مراکز دستاوردهای بسیاری در کمک به نیازمندان حاصل شده است.
وی با اشاره به این‌که مراکز نیکوکاری با هدف شناسایی نیازمندان واقعی و کمک به خانواده‌های نیازمند با مشارکت هیأت امنای مساجد و معتمدین محل آغاز به‌کار کرده‌اند، اظهار داشت: هدف از ایجاد این مراکز، رونق‌بخشی به مساجد و زنده‌کردن کارکردهای مساجد در بحث مسائل اجتماعی، توانمندسازی محرومان و کاهش فقر در جامعه و تقویت کارکرد اجتماعی مساجد است.
وی با اشاره به فعالیت 4 مرکز نیکوکاری در شهرستان ابهر تصریح کرد: ‌سال قبل یک‌هزار و
349 نیازمند به مراکز نیکوکاری ابهر مراجعه کردند.
داودی با اشاره به این‌که مشکل عمده مراجعه‌کنندگان به این مراکز در زمینه معیشت و مشکلات درمانی بود، اضافه کرد: مشکل یکهزار و 75 نفر از مراجعان در مراکز نیکوکاری حل شده و بقیه نیز به کمیته‌امداد  ارجاع شده‌اند.
وی با بیان این‌که میزان کمک‌های جذب شده در مراکز نیکوکاری ابهر تا پایان‌ سال گذشته 2‌میلیارد و 426‌میلیون ریال برآورد شده است، اضافه کرد: این مبلغ در راستای حل مشکلات نیازمندان و مددجویان در سرفصل‌های مختلف حمایتی هزینه شده است.


تعداد بازدید :  241