شماره ۵۴۱ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۷ فروردين
صفحه را ببند
د‌یار

كندي درتعريض محور بجنورد   به گلستان
نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم و راز و جرگلان در مجلس گفت: ساخت جاده 2 بانده محور بجنورد به جنگل گلستان باید هرچه زودتر تکمیل شود.
به گزارش ايسنا، قاسم جعفری، نماينده استان خراسان‌شمالي در مجلس افزود: سالانه بیش از 16 تا 17میلیون خودرو از محور بجنورد به جنگل گلستان تردد می‌کنند که میزان حجم تصادفات در این محور به علت 2 بانده نبودن محور بالاست.
وی با اشاره به این‌که ساخت این پروژه از چند‌سال گذشته آغاز شده است، ادامه داد: پیشرفت فیزیکی این جاده قابل‌قبول نبوده است و مسئولان ذیربط کشوری بهانه کمبود اعتبارات را مطرح می‌کنند.
تکمیل این محور نیازمند 200 تا 300‌میلیارد تومان اعتبار است. اختصاص یکباره این اعتبار در مدت یک‌سال امکان‌پذیر نیست اما مسئولان باید توجه جدی به تکمیل این محور به‌منظور کاهش اعتبارات داشته باشند.
جعفری بیان کرد: طی پیگیری‌های انجام شده قرار بر این شده است تا اختصاص اعتبار برای تکمیل 2 قطعه از این مسیر در تابستان ‌سال جاری انجام شود. یکی از این قطعه‌ها، قطعه اول محور بجنورد به آشخانه به طول 20 کیلومتر و قطعه دوم در محور آشخانه به چمن‌بید به طول 20 کیلومتر است.

عطر گل‌محمدي در خراسان‌شمالي
معاون حفاظت امور اراضی اداره‌کل منابع طبیعی و منابع طبیعی خراسان‌شمالی از تقاضای 1000 هکتار زمین توسط سرمایه‌گذار برای ایجاد بوستان گل‌محمدی در استان خبر داد.
به گزارش ايسنا، عزیزالله نظام‌دوست اظهار کرد: تقاضای اختصاص زمین برای واگذاری در مناطق ارکان و نوده شهرستان بجنورد داده شده است. طی پیگیری‌های انجام شده، برای اختصاص حدود 140هکتار زمین در منطقه ارکان از نظر این اداره‌کل منع قانونی وجود ندارد.
نظام‌دوست ادامه داد: برای واگذاری نهایی، طرح باید وارد کمیسیون‌های دیگر شود تا با واگذاری آن موافقت شود.
وی در پاسخ به این سوال که چرا روند واگذاری زمین به این سرمایه‌گذار طولانی شده است، اظهار کرد: این طرح 3 ماه است که به این اداره‌کل ارسال شده و اگر خللی در روند پیگیری این پرونده وجود داشته است، مربوط به این اداره کل نیست.
این مقام مسئول با اشاره به این‌که این استان پتانسیل بالایی در ایجاد گلستان‌های گل‌محمدی دارد، بیان کرد: مساحت گلستان‌های گل‌محمدی در استان حدود 20 تا 30 هکتار است.

اعطاي 7/7‌میلیارد          ریال کمک بلاعوض برای بهسازی مسکن به محرومان
قائم‌مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) خراسان‌شمالی از کمک بلاعوض
 ۷/۷‌ میلیارد ریالی این نهاد به منظور تأمین و بهسازی مسکن محرومان استان خبر داد.
به گزارش مهر، محمدعلی اکبریانی گفت: نهاد کمیته امداد امام‌خمینی(ره) خراسان‌شمالی بیش از 7‌میلیارد و ۷۰۰‌میلیون‌ریال کمک بلاعوض برای تأمین و بهسازی مسکن محرومان روستایی در استان پرداخت کرده‌است.
وی افزود: این نهاد با شناسایی انواع نیازهای اقشار محروم استان و با هدف رفع نیاز‌های اساسی آنها گام‌های موثری جهت توانمندسازی آنها برداشته که از این جمله می‌توان به حل مشکل تأمین مسکن محرومان و نیازمندان اشاره کرد.
اکبریانی اضافه کرد: با توجه به هدف کاهش مهاجرت از روستا به شهر، تلاش‌شده بیشترین اعتبارات به مددجویان ساکن روستا تخصیص یابد و در همین رابطه ۶۵‌درصد اعتبار این نهاد برای روستاییان محروم تحت‌حمایت تخصیص یافته است.
قائم‌مقام کمیته امداد امام‌خمینی(ره) خراسان‌شمالی گفت:  هرساله جهت کمک به بازگشت مددجویان به روستا، تسهیلاتی از سوی کمیته امداد ازجمله وام‌های قرض‌الحسنه اشتغال و کمک‌های نقدی و بلاعوض برای محرومان روستایی در نظر گرفته می‌شود که در این راستا در‌سال ۹۳ مبلغ ۱۹۰‌میلیون ریال کمک بلاعوض به مهاجران از شهر به روستا پرداخت شد.
به گزارش مهر، در استان ۹۱۵‌هزار نفری خراسان‌شمالی، ۱۲۰‌هزار نفر از خدمات کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند که از این تعداد ۸۰‌هزار نفر تحت‌پوشش کمیته امداد بوده و به‌صورت مستقیم از خدمات این نهاد استفاده می‌کنند و ۴۰‌هزار نفر نیز از اقشار آسیب‌پذیر بوده و به‌صورت موردی از کمک‌های کمیته امداد بهره‌مند می‌شوند.


تعداد بازدید :  279