شماره ۵۳۹ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۵ فروردين
صفحه را ببند
از لیوان عادل تا فاکتور «حسنی‌خو»
دعوای وزارتخانه و فوتبال دوباره بالا گرفت



شهروند| ماجرای ماندن کی‌روش در تیم‌ملی به‌زعم دوستداران این سرمربی، ختم به خیر شد اما انگار اختلاف بین وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال را پایانی نیست. به نظر می‌رسید مهم‌ترین دلیل اختلاف نظر 2 سازمان درگیر در مورد کی‌روش باشد؛ به‌خصوص وقتی حسنی‌خو، مدیرکل حراست ورزش و نماینده وزارت در جریان جلسه 7 ساعته کی‌روش به ماندن سرمربی تیم تأکید کرد و منعکس‌کننده انتقادات گذشته وزارت از سرمربی سابق رئال‌مادرید نشد.
نوشته جنجال‌برانگیز
ماجرا به خیر و خوشی تمام شده بود که ناگهان مازیار ناظمی، مدیر روابط عمومی وزارت وزرش در اینستاگرامش، موضع فدراسیون در قبال کی‌روش را زیر سوال برد و از تلاش‌های موجود برای ماندن او در ایران آن هم به هر قیمتی انتقاد کرد. او حتی شخص عادل فردوسی‌پور را متهم کرد، آن هم با این جملات: «کار کی‌روش و فدراسیون تمام شده بود اما اعتماد به وزارت ورزش، مرد پرتغالی را ماندگار کرد. وزارت ورزش فقط به خاطر منافع ملی و خواست مردم حاضر به حمایت از کی‌روش شد. فدراسیون از این به بعد لیوان عادل فردوسی‌پور را سفت بچسبد و به دنبال بازی‌های گذشته با وزارت ورزش و مردم و کی‌روش نباشد.» ظاهرا ناظمی، حضور حسنی‌خو و انعطاف او مقابل خواست عمومی با وجود مغایرت خواسته سازمانش با فدراسیون را عامل اصلی ماندگاری سرمربی پرتغالی می‌داند.
جنگ روابط عمومی‌‌ها
این جملات تند، طبق معمول واکنشی از سوی علی کفاشیان در پی نداشت اما جنگ بین مدیران روابط عمومی‌ 2 سازمان با بیانیه روابط عمومی فدراسیون، شعله ور شد: «کفاشیان صحبتی درخصوص اطمینان دادن وزارت ورزش از ماندن کی‌روش انجام نداده است. رئیس فدراسیون در مصاحبه‌اش اعلام کرده بود کی‌روش طلب حمایت دارد و اگر اطمینان داشته باشد کسی قصد خلع او را ندارد در تیم‌ملی ماندنی است.»
ادامه اختلاف‌ها؟
در شرایطی که جنگ بین فدراسیون و وزارت ورزش در سکوت زعمای قوم توسط روابط عمومی 2 طرف، صحنه‌گردانی می‌شود، کفاشیان همچنان رنگ اتاق وزیر را به چشم ندیده و در 9 ماه گذشته موفق به ملاقات با وزیر ورزش نشده است. او قبل از نوروز 94 گفته بود آرزویش در‌سال جدید دیدار با وزیر ورزش است اما نه‌تنها این آرزو همچنان محقق نشده که با نزدیک‌شدن به انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال در پایان‌سال شاید او مجبور شود عطای ماندن در فدراسیون را به لقایش ببخشد.


تعداد بازدید :  101