شماره ۵۳۹ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۵ فروردين
صفحه را ببند
گفت‌وگوی «شهروند» با فراز کمالوند، سرمربی تیم فوتبال گسترش‌فولاد
کی‌روش را تفهیم کنیم در کار دیگران دخالت نکند
سال‌ بعد برای قهرمانی می‌جنگیم

شهروند| تیم فوتبال گسترش‌فولاد تبریز از 3 بازی گذشته خود 7 امتیاز گرفت تا شرایط خود را در جدول رده‌بندی بهبود بخشد و تا حد زیادی از منطقه سقوط رهایی یابد. در این موفقیت‌ها نمی‌توان نقش فراز کمالوند سرمربی جوان این تیم را نادیده گرفت. کمالوند حالا حرف از قهرمانی در رقابت‌های فصل آینده لیگ برتر می‌زند.
نباید غفلت کنیم
سرمربی تیم گسترش‌فولاد گفت‌وگوی خود با «شهروند» را با صحبت درباره دیدار با ملوان آغاز می‌کند: «مانند بازی‌های قبلی خود عملکرد بسیار خوبی داشتیم. من بسیار خرسندم که تیم ملوان هم فوتبال بازی کرد و بار دیگر ثابت کردیم هر تیمی مقابل ما روی به بازی بسته و دفاعی نیاورد، توان شکست‌دادنش را داریم. خوشحالم که تیمم روند خوبی را در پیش گرفته و با نتایج اخیر تا حد زیادی از قعر جدول جدا شدیم ولی نباید غفلت کنیم چراکه ممکن است دوباره به شرایط قبل دچار شویم.»
سال‌ بعد برای قهرمانی می‌جنگیم
کمالوند صحبت‌هایش را اینگونه ادامه می‌دهد: «از روز اولی که به گسترش‌فولاد آمدم، هدفم بقای این تیم بود. از مسئولان باشگاه تشکر ویژه‌ای دارم که امکاناتی بسیار خوب برای ما تدارک دیدند. آنها به من محبت خاصی داشتند که با وجود کسب چند نتیجه ضعیف روحیه دادند و کاری کردند نگران آینده کاری‌ام نباشم. خوشحالم که توانسته‌ام جواب این اعتماد را بدهم.»
قهرمانی در‌ سال آینده
او در ادامه به برنامه‌ریزی بلندمدت باشگاه گسترش‌فولاد اشاره می‌کند: «هدفمندی باشگاه در‌ سال‌جاری قرار گرفتن در میانه جدول است اما برای‌ سال آینده قصد داریم تیم قدرتمندی را ببندیم. قطعا با حمایت مدیران باشگاه‌سال بعد به دنبال این هستیم که تیم را برای کسب سهمیه آسیایی روانه مسابقات کنیم و بعد از آن به قهرمانی فکر می‌کنیم. این بسیار ارزشمند است که یک باشگاه کاملا خصوصی قصد دارد در فوتبال کشور سرمایه‌گذاری کند و در حد قهرمانی بالا بیاید.»
آرزوی قهرمانی تراکتورسازی
کمالوند که سابقه سرمربیگری تراکتورسازی را هم دارد، آرزو دارد این تیم قهرمان لیگ برتر چهاردهم شود: «من فکر می‌کنم جنگ اصلی قهرمانی میان تراکتورسازی و نفت‌تهران باشد. این دوتیم از نظر کیفی شرایط بهتری نسبت به سایر تیم‌ها دارند. با توجه به این‌که بازی آخر دو تیم در تبریز رودرروی یکدیگر است امیدوارم آن بازی فینال باشد و تراکتورسازی بتواند جام قهرمانی را به هواداران خود هدیه کند. این مسأله در کنار بقای گسترش‌فولاد آرزوی من در‌ سال 94 است.»
دخالت‌های کی‌روش
سرمربی گسترش‌فولاد در پایان درباره ماندگار شدن کارلوس کی‌روش در تیم‌ملی حرف زد: «کارلوس کی‌روش مربی بزرگی است که برای فوتبال ایران زحمت کشیده است. او هنوز هم می‌تواند برای فوتبال ما مهره مفیدی باشد ولی ماندن او علاوه بر مزیت‌هایش یکسری مسائل را به دنبال دارد. ما باید کی‌روش را تفهیم کنیم که در حیطه وظایف خود تصمیم بگیرد و اینطور نباشد که در همه تصمیمات فدراسیون دخالت داشته باشد. در این صورت موفق خواهیم بود.»


تعداد بازدید :  82