شماره ۵۳۹ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۵ فروردين
صفحه را ببند
شب اول دور رفت یک‌چهارم‌نهایی لیگ‌قهرمانان اروپا
لبه تیز مرگ و زندگی

شهروند| این‌بار برخلاف اکثر شب‌های دور رفت یک‌هشتم‌نهایی لیگ‌قهرمانان اروپا، بازی‌های شب اول مرغوب‌تر از رقابت‌های شب دوم است؛ جایی که به یاد فینال دراماتیک فصل گذشته لیگ قهرمانان، بار دیگر دربی مادرید این بار ابتدا در ورزشگاه برنابئو روی پرده می‌رود و همزمان، یوونتوس در خانه از موناکو پذیرایی می‌کند تا رسما مرحله‌یک‌چهارم‌نهایی لیگ‌قهرمانان آغاز شود.
شرایط دشوار
بعد از این‌که بنر هوداران رئال‌مادرید با مضمون «به دنبال یک رقیب بهتر برای دربی می‌گردیم» در دقایق پایانی دربی لیگی 3 فصل پیش به اهتزاز درآمد، اتلتیکو صدبرابر باخت‌های پرتعداد آن زمانش از رقیب، درس گرفت و حالاچنان رقیب قابلی شده که از آن زمان فقط 3 دربی را باخته است! به‌زعم کارلو آنچلوتی، رئال از شکست سنگین 4 برصفر دربی دور رفت لیگ درس گرفته و حالا برای انتقام به میدان می‌رود. در سوی مقابل تیم سیمئونه مانند گذشته در لالیگا سرحال نیست. سقوط به رده چهارم، باعث شده «روخی بلانکو» تنها شانس خود برای قهرمانی را در لیگ قهرمانان تجربه کند. اتلتیکو در بازی امروز غایب خاصی ندارد اما کوئنترائو و خدیرا به دلیل مصدومیت، رئال را همراهی نمی‌کنند. مازیچ صرب همراه ریسیتیچ و جورجوویچ، این بازی را قضاوت خواهند کرد.
نکات آماری
 تیم‌های مادریدی تنها یک‌بار در بازی‌های رفت و برگشتی لیگ‌قهرمانان و جام باشگاه‌های اروپا به مصاف هم رفته‌اند که این اتفاق در نیمه نهایی فصل 1959-1958 جام باشگاه‌های اروپا رخ داد و در پایان 3 بازی، رئال به فینال و درنهایت چهارمین قهرمانی متوالی‌اش رسید./  آتلتیکو برای هفتمین بار به جمع 8 تیم برتر این رقابت‌ها راه یافته است.
دره‌ای برای بانوی پیر
جی‌جی بوفون به یوونتوسی‌ها هشدار داده مراقب موناکویی که آرسنال را حذف کرد، باشند. این رقابت یادآور بازی نیمه‌نهایی فصل 1998-1997 لیگ قهرمانان است؛ جایی که یووه زیدان و دل‌پیرو، آنری و دار و دسته‌اش را حذف کردند. این بار شرایط متفاوت است. یووه مقابل دومین شکست فصل سری A را چشید اما در چهارمین قهرمانی لیگی متوالی‌اش خللی وارد نمی‌شود. موناکو از دایره مدعیان قهرمانی لیگ فرانسه جدا شده، با این حال در لیگ قهرمانان، تیم دیگری است. آساموا، کاسرس، مارونه، پوگبا، رومولو، پیرلو و ترائوره از یووه و باکایوکو از موناکو در جدال امشب ورزشگاه تورین حضور ندارند. کرالوویچ ازچک با کمک سلیژیکو و ویلژیک این بازی را سوت می‌زند.
نکات آماری
  یوونتوس قصد دارد برای اولین بار از زمان برتری بر بارسلونا در یک‌چهارم‌نهایی فصل 2003-2002به نیمه‌نهایی رقابت‌ها راه یابد./  یووه علاوه بر شکست ناپذیری در 11 بازی اخیر خانگی در لیگ‌قهرمانان، این فصل 3 بازی از 4 رقابت در تورین را برده است.


تعداد بازدید :  118