شماره ۵۳۹ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۵ فروردين
صفحه را ببند
نجات دختربچه 10ساله از دست جوان شیطان‌صفت افغانی


شهروند| دختربچه 10ساله با کمک آشنایان از چنگال پسر آدم‌ربا رهایی یافت. پسر تبهکار قصد آزار و اذیت دختربچه را داشت که با دخالت مردان آشنا دستگیر شد.
نهم فروردین‌ماه‌ سال‌جاری مردی به کلانتری 177 خاورشهر مراجعه کرد و ادعا داشت که جوانی 18ساله قصد ربایش و آزار و اذیت دختر وی را داشته است که در حین آدم‌ربایی، دوستان و آشنایان متوجه موضوع شده و پسر جوان را دستگیر کردند و دختر را نجات دادند.
پدر دختر 10ساله پس از حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ به کارآگاهان گفت: «قصد رفتن به مراسم جشن عروسی یکی از بستگان خود را داشتیم؛ به همین علت دخترم به نام مریم را در ساعت 17 به خانه مادربزرگش فرستادم تا آنها نیز آماده رفتن به عروسی شوند. زمانی که از دخترم خبری نشد به خانه مادرم رفتم اما متوجه شدم که مریم آن‌جا نرفته است. در همین زمان برادرم با من تماس گرفت و موضوع آدم‌ربایی دخترم را به من اطلاع داد. بلافاصله به کلانتری رفتم و در آن‌جا متوجه شدم که دخترم توسط بستگانم نجات پیدا کرده‌ و آنها فرد آدم‌ربا را به کلانتری انتقال داده‌اند».
«اسدالله» و «امیر» نیز درخصوص نحوه اطلاع از موضوع ربایش دختر 10ساله به کارآگاهان گفتند: «در حال خارج شدن از داخل روستا بودیم که متوجه شدیم جوانی حدودا 18ساله، مریم را بغل کرده و درحالی‌که او گریه می‌کند قصد دارد تا او را به سمت بيابان‌هاي اطراف روستا ببرد که بلافاصله دخالت کردیم، مریم را نجات دادیم و موضوع را به عموی مریم اطلاع دادیم. عموی مریم نیز بلافاصله در محل حاضر شد و به همراه وی جوان آدم‌ربا را به کلانتری بردیم».
درحالی‌که متهم در زمان دستگیری و در کلانتری خود را به نام «محمد رسولی» و تبعه ایران معرفی کرده بود، اما در ادامه رسیدگی به پرونده مشخص شد که وی تبعه افغانستان بوده و هویت واقعی او نیز «محمد» است و دارای سه سابقه کیفری به اتهام ارتکاب جرایم مرتبط با «کودک‌ربایی منجر به آزار و اذیت» است که دو بار روانه کانون اصلاح و تربیت و آخرین‌بار نیز به زندان رجایی شهر اعزام شده است.
متهم که در زمان دستگیری مدعی بود به علت مصرف مشروبات الکلی و در حالت غیرطبیعی اقدام به ربایش دختربچه 10ساله کرده است، در پایگاه پلیس آگاهی اعتراف کرد که هیچ‌گونه مصرف مشروبات الکلی نداشته و تنها به قصد آزار و اذیت، اقدام به ربایش دختربچه 10ساله
 کرده است.
در ادامه تحقیقات متهم اعتراف کرد که در زمستان‌ سال گذشته و در منطقه کهریزک اقدام به ربایش طلا و جواهرات یک دختربچه 4ساله کرده که با تحقیقات به عمل آمده، شاکی این پرونده نیز شناسایی و دختربچه 4ساله پس از حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی، متهم را مورد شناسایی قرار داد.


تعداد بازدید :  107