شماره ۵۳۹ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۵ فروردين
صفحه را ببند
آزادی 9 زندانی غیرعمد با کمک 200 میلیونی خیرین


اعضای یک موسسه خیریه با کمک 200‌میلیون تومان موجبات آزادی 9 مددجوی تحت حمایت ستاد دیه را فراهم کردند.
به گزارش روابط‌عمومی ستاد دیه کشور، پس از اخذ رضایت از شاکیان پرونده و طی مراحل قانونی فرآیند آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد واجد شرایط، با کمک 2‌میلیارد ریالی اعضای موسسه خیریه علوی منش شهرستان محلات که سابقه‌ای طولانی در انجام امور عام‌المنفعه در سطح استان مرکزی دارد، این مددجویان نیازمند از بند حبس رهایی یافتند.
مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان مرکزی با اعلام این خبر گفت: 8 نفر از این زندانیان را بدهکاران مالی غیرکلاهبرداری و یک نفر دیگر را بدهکار محکوم به پرداخت مهریه تشکیل می‌دهد.
مدیرکل زندان‌های استان مرکزی در ادامه از رهایی 229 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد این استان در سال گذشته خبر داد و گفت: شمار زندانیان آزاد شده در مقایسه با تعداد 215 نفری مستخلصین ‌سال 92 با رشد 60‌درصدی همراه بوده است.
مدیرعامل ستاد دیه شعبه استان مرکزی ضمن اعلام این خبر که هم‌اکنون تعداد 220 نفر از محکومان جرایم غیرعمد با موضوعاتی نظیر دیه، مهریه و نفقه، مالی و... در سطح زندان‌های استان به سرمی‌برند، خواستار حمایت بیشتر مردم در راستای آزادی افرادی شد که بدون سوءنیت مجرمانه راهی حبس شده و از بی‌یاوری با وجود گذشت ماه‌ها هنوز در زندان حضور دارند.

 


تعداد بازدید :  104