شماره ۵۳۹ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۵ فروردين
صفحه را ببند
در دیدار مدیران دو مجموعه توافق شد
تشکیل کارگروه مشترک افزایش همکاری‌های دوجانبه تأمین‌اجتماعی و هلال‌احمر

گروه هلال| روسای جمعیت هلال‌احمر و سازمان تأمین‌اجتماعی امروز توافق کردند تا با تشکیل کمیته‌ای مشترک زمینه افزایش هرچه بیشتر همکاری‌ها را در حوزه‌های درمان، دارو، ساخت مراکز درمانی، فعالیت‌های اقتصادی، تأمین تجهیزات مورد نیاز جمعیت هلال‌احمر، بیمه کارکنان مراکز درمانی خارج از کشور و فعالیت‌های درمانی مشترک در حوزه اورتز ، پروتز و... را فراهم کنند.
به گزارش اداره‌کل روابط‌عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر، دکتر سید تقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی به همراه معاونین این سازمان در دیدار با رئیس جمعیت هلال‌احمر، گفت: زمینه‌های همکاری بسیاری میان جمعیت هلال‌احمر و سازمان تأمین‌اجتماعی به‌خصوص در حوزه‌های اقتصادی، درمان، دارو  و  فرهنگی – اجتماعی وجود دارد.
وی گفت: سازمان تأمین‌اجتماعی می‌تواند همکاری‌های بسیار خوبی با جمعیت هلال‌احمر در حوزه بیمه کارکنان غیرایرانی مراکز درمانی خارج از کشور با توجه به شکل‌گیری اداره‌کل اتباع بیگانه در سازمان، به‌خصوص در حوزه خلیج‌فارس داشته باشد و ظرفیت بهره‌مندی بیش از ۵۰۰‌هزار تن از بیمه را فراهم کند.
پوشش بیمه‌ای ۴۰‌میلیون تن در کشور
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به این‌که این سازمان در حوزه فعالیت‌های دارویی هم ظرفیت‌های خوبی برای همکاری با جمعیت هلال‌احمر دارد، خاطرنشان کرد: در زمان ریاست دکتر فرهادی نیز زمینه‌های همکاری بسیاری در حوزه‌های درمان و اقتصاد تعریف و عملیاتی شد که با تشکیل کارگروهی به منظور بررسی زمینه‌های افزایش همکاری‌ها می‌توان برنامه‌های گذشته را نیز در دستورکار قرار داد.
وی اظهار کرد: براساس آخرین آمارها سازمان تأمین‌اجتماعی ۴۰‌میلیون تن را زیرپوشش قرار داده است که ۳۵‌میلیون تن از آنها بیمه‌شده‌های اصلی به همراه خانواده‌های خود و ۵‌میلیون تن مستمری‌بگیر با خانواده هستند که مستمری‌بگیران علاوه بر حقوق و هزینه‌ درمان از ۱۵ مزیت بیمه‌ای دیگر نیز بهره‌مند هستند.
دکتر نوربخش با تأکید بر این‌که سازمان تأمین‌اجتماعی به‌عنوان اصلی‌ترین وظیفه خود، نقش کلیدی و تأثیرگذاری در ایجاد امنیت اجتماعی در کشور دارد، عنوان کرد: هم‌اکنون با فعالیت‌های جهادی که در جهت بهبود شرایط و توسعه فعالیت‌های سازمان انجام دادیم، موفق شدیم تا مشکلات پیش‌روی سازمان تأمین‌اجتماعی را پشت‌سر گذاشته و با جبران مافات، روحیه امید را در میان بهره‌مندان خود به وجود آوریم.
مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی با اشاره به این‌که مهم‌ترین راهبرد سازمان تأمین‌اجتماعی در یک‌سال و نیم گذشته کاهش پرداخت از جیب مردم بوده است، گفت: به‌عنوان نمونه تجهیزات وابسته به تکنولوژی‌های پیشرفته‌ای که در ‌سال گذشته خریداری کرده‌ایم به اندازه ۱۰‌سال گذشته بوده و حتی در بخش افتتاح بیمارستان‌ها پیشرفت‌های بسیار زیادی داشته‌ و فقط در دهه فجر ‌سال گذشته ۳۶ پروژه بزرگ افتتاح شد. وی اذعان کرد: در مجموع در یک‌سال و نیم گذشته نه فقط باری برای دولت نبوده و دغدغه‌ای برای آن ایجاد نکردیم، بلکه هم‌اکنون در بهترین شرایط تعامل کاری قرار داریم.
نقش تعیین‌کننده هلال‌احمر در تأمین ظرفیت‌های سالم اجتماعی برای تأمین امنیت اجتماعی
دکتر سیدامیرمحسن ضیایی، رئیس جمعیت هلال‌احمر هم در دیدار با مدیرعامل و معاونین سازمان تأمین‌اجتماعی با تأکید بر فعالیت‌های موثر و تأثیرگذار این سازمان در کشور، گفت: توسعه سازمان تأمین‌اجتماعی در یک‌سال و نیم اخیر به عینه مشهود بوده است.
رئیس جمعیت هلال‌احمر افزود: جمعیت هلال‌احمر سازمانی امدادی، از مردم، با مردم و برای مردم است و در زمینه ایجاد ظرفیت اجتماعی در کشور همکار اصلی سازمان تأمین‌اجتماعی محسوب می‌شود.
وی با اشاره به وظیفه سازمان تأمین‌اجتماعی برای تأمین امنیت اجتماعی در جامعه، خاطرنشان کرد: در این زمینه جمعیت هلال‌احمر هم به‌عنوان همکار سازمان تأمین اجتماعی، می‌تواند ظرفیت‌های لازم را برای ایجاد این امنیت اجتماعی فراهم کند؛ چراکه جامعه امن از نظر ظرفیت اجتماعی، جامعه‌ای است که که ظرفیت سالم برای آن فراهم شده باشد.
ارایه پیشنهاد تشکیل کارگروه توسعه همکاری‌ها میان هلال‌احمر و تأمین‌اجتماعی
دکتر ضیایی همچنین به منظور توسعه و افزایش همکاری‌ها میان جمعیت هلال‌احمر و سازمان تأمین اجتماعی، پیشنهاد داد تا کارگروهی مشترک برای بررسی و تعیین زمینه‌های گسترده فعالیت‌ها تشکیل شود.
براساس این گزارش در این دیدار مقرر شد تا در گام نخست کمیته‌ای مشترک متشکل از معاونین درمان، فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی سازمان تأمین‌اجتماعی و مدیرکل حوزه ریاست جمعیت هلال‌احمر، معاون بهداشت، درمان توانبخشی و مدیرکل روابط‌عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال‌احمر تشکیل شود.


تعداد بازدید :  89