شماره ۵۳۹ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۵ فروردين
صفحه را ببند
خبر

56 صندوق انتخابات شورایاری‌ها، بازشماری و آرای 3 نفر باطل شد
تایید خرید و فروش آرا در انتخابات شورایاری‌های تهران
شهروند| رئیس هیأت نظارت بر چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌های شهر تهران با اشاره به اعلام نتایج نهایی انتخابات گفت: تأیید صحت این دوره از انتخابات به صورت رسمی و مکتوب به هیأت اجرایی انتخابات اعلام شده است.   محمد‌سالاری، با اشاره به ارسال یک‌هزار و 600 مورد شکایت از روند برگزاری انتخابات به هیأت نظارت، افزود: با بررسی شکایت‌ها و همچنین بازشماری برخی از صندوق‌های اخذ رای، آرای سه نفر از منتخبان چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌های شهر تهران به دلیل خرید رأی باطل شد.  او با بیان این‌که با حضور نمایندگان هیأت نظارت، هیأت اجرایی و فرمانداری کمیته مشترکی برای بررسی شکایات تشکیل شد اظهار کرد: روند برگزاری انتخابات در 80 محله شهر تهران با حضور اعضای این کمیته بررسی و آرای 56 صندوق در سطح 21 منطقه شهر تهران بازشماری شد. به گفته سالاری با بررسی روند برگزاری انتخابات و همچنین بازشماری آرای این تعداد صندوق، نتیجه انتخابات حدود چهار‌درصد تغییر کرد و  در این دوره از انتخابات، هیچ صندوقی باطل نشده است.  عضو شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر سلامت چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌های شهر تهران اظهار کرد: با توجه به مستندات موجود در مورد تخلفات و بررسی ویژه آن، آرای سه نفر از منتخبان باطل و نامبردگان از لیست منتخبان انتخابات شوراها حذف شدند.  رئیس هیأت نظارت بر چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌های شهر تهران افزود: نتایج نهایی این انتخابات از طریق پایگاه اینترنتی شورایاری‌ها اعلام خواهد شد.  سالاری با بیان این‌که 542‌هزار و 993 نفر از شهروندان تهرانی دراین دوره از انتخابات شرکت کردند، گفت:  از مجموع دو‌هزار و 478 داوطلب انتخاب شده به‌عنوان اعضای اصلی شورایاری‌های شهر تهران، دو‌هزار و 170 نفر مرد و 308 نفر زن هستند، به عبارت دیگر 88‌درصد از منتخبان را مردان و 12‌درصد را زنان تشکیل می‌دهند.  چهارمین دوره انتخابات شورایاری‌های محلات شهر تهران برای انتخاب سه‌هزار و 540 عضو اصلی و علی‌البدل شورایاری‌ها 22 اسفند ماه‌سال گذشته در 354محله شهر تهران برگزار شد.

به‌دلیل نارسایی کبدی و تشدید بیماری قبلی صورت گرفت
وخامت حال حسین قندی
ایرنا| همسر حسین قندی از وخامت حال عمومی این استاد رشته علوم ارتباطات خبر داد و گفت:  بیماری قبلی استاد تشدید شده است.
همسر قندی با تأیید تشدید وخامت وضع عمومی این استاد روزنامه‌نگاری به این جمله بسنده کرد و گفت: هم‌اکنون در وضعیتی نیستم که بتوانم مصاحبه کنم. او افزود: بیماری قبلی قندی (که از چهارسال پیش آغاز شده) تشدید شده و درحال حاضر وضع خوبی ندارد. استاد حسین قندی از چهارسال پیش از مشکلات جسمانی رنج می‌برد که طی روزهای گذشته بیماری وی تشدید شده است. حسین قندی متولد اسفند 1330 در سبزوار و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد مدیریت بین‌الملل از آمریکا است که از اوایل دهه 50 تا اوایل دهه90 قریب 40‌سال فعالیت و تدریس روزنامه‌نگاری را در کارنامه خود دارد. او علاوه بر سال‌ها تدریس علوم ارتباطات در دانشگاه علامه طباطبایی و آموزش صدها خبرنگار و روزنامه‌نگار شاغل در روابط عمومی‌ها و رسانه‌های کشور، در حوزه خبر جراید کثیرالانتشار نظیر کیهان، ابرار، اخبار، انتخاب و جام‌جم مسئولیت داشته و به خاطر تسلط و نوآوری‌های ویژه در این زمینه به «سلطان تیتر» شهرت پیداکرد.

رشد 14‌ درصدی صدور مجوز سقط درمانی در کشور
شهروند| پنج‌هزار و 590 متقاضی سقط‌درمانی از ابتدای فروردین تا بهمن‌ سال گذشته(1393) با مراجعه به مراکز پزشکی قانونی کشور، مجوز سقط جنین درمانی دریافت کرده‌اند.
به گزارش سازمان پزشکی قانونی کشور، این رقم در مقایسه با مدت مشابه ‌سال قبل از آن‌ که تعداد مجوزهای صادر شده چهار‌هزار و 903 مورد بود، 14‌درصد افزایش یافته است. در 11 ماه‌ سال گذشته به‌طورکلی هفت‌هزار و 602 نفر برای بررسی و دریافت مجوز سقط جنین درمانی به مراکز پزشکی قانونی کشور مراجعه کردند که از این تعداد پنج‌هزار و 590 نفر شرایط دریافت مجوز سقط‌درمانی را داشتند. همچنین در این مدت آمار مراجعان سقط‌درمانی در مقایسه با مدت مشابه ‌سال قبل از آن به‌طورکلی با رشد 9.7‌درصدی مواجه بوده و از شش‌هزار و 929 نفر در 11 ماهه‌ سال 1392، به هفت‌هزار و 602 نفر در مدت مشابه‌ سال گذشته رسیده است.


تعداد بازدید :  296