شماره ۵۳۹ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۵ فروردين
صفحه را ببند
روی خط خبر

دومین دوره آموزش روحانی‌امدادگر برگزار شد
رئیس دفتر حوزه نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان گفت: «دومین دوره آموزش روحانی‌امدادگر در جمعیت هلال‌احمر این استان در حال برگزاری است.» حجت‌الاسلام‌والمسلمین لولاکی با اشاره به آیه شریفه سوره مائده «هرکس به یک نفر زندگی ببخشد، گویا به تمامی مردم زندگی بخشیده است»، افزود: «در پی برگزاری موفق نخستین دوره آموزش روحانی‌امدادگر و استقبال طلاب از این طرح، دومین دوره آموزش روحانی‌امدادگر در جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان در حال برگزاری است.» او با اشاره به کاربردی بودن این آموزش‌ها و استفاده از آن در خانه برای نزدیکان و در حوادث برای اطرافیان، تصریح کرد: «اختصاصی و پُرباری و فشرده‌ بودن دوره نسبت ‌به دوره‌های عمومی، امکان ادامه آموزش تا دوره‌های تخصصی و پیشرفته، امکان به‌کارگیری در پایگاه‌های امدادونجات بین شهری به‌عنوان روحانی‌امدادگر، پس‌از اتمام موفق دوره و مراحل گزینش و اعطای مدرک معتبر ازجمله ویژگی‌های این دوره است.» حجت‌الاسلام‌والمسلمین لولاکی خاطرنشان کرد: «در صورت به حد نصاب رسیدن داوطلبان و طلاب علاقه‌مند، امکان برگزاری این کلاس‌ها در مراکز و مدارس حوزه علمیه نیز وجود دارد.»

امضای موافقتنامه همکاری میان بهزیستی و هلال‌احمر فارس
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر و مدیرکل بهزیستی استان فارس موافقتنامه راهبرد همکاری‌های مشترک «مرهم» را در راستای ارایه خدمات امدادی، آموزشی و حمایتی به گروه‌های هدف، امضا کردند. این موافقتنامه در راستای تعامل و ارتباط موثر میان اداره کل بهزیستی و جمعیت هلال‌احمر و به منظور خدمت‌رسانی هر چه بهتر به مردم استان و اجرای برنامه‌ها و طرح‌های مشترک مورد توافق، امضا و مبادله شد. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان فارس هدف نهایی این موافقتنامه را گسترش هماهنگی و همکاری‌های جامع خدمات آموزشی، حمایتی، امدادی و درمانی برای اقشار نیازمند در سطح استان و مناطق آسیب‌دیده از حوادث و سوانح عنوان کرد. فیض‌اله جعفری ارایه خدمات تخصصی توانبخشی و فیزیوتراپی به آسیب‌دیدگان از حوادث و سوانح، بیماران و توان‌یابان را نخستین محور همکاری مشترک هلال‌احمر و بهزیستی فارس در قالب موافقتنامه «مرهم» اعلام کرد. دکتر موسوی، مدیرکل بهزیستی استان فارس نیز تعهدات این اداره کل را در قالب موافقتنامه «مرهم» ارایه کرد.

مدیرکل صدا‌و‌سیمای مرکز قم: عضویت داوطلبانه در هلال‌احمر از افتخارات صداو‌سیما است
دکتر گل‌فشان، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان قم، حجت‌الاسلام‌والمسلمین علامه مهری، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در این جمعیت و جمعی از معاونان و مدیران هلال‌احمر با حجت‌الاسلام لطفی نیاسر، مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان قم و معاونان وی دیدار و گفت‌و گو کردند. دکتر گل‌فشان در این دیدار با اشاره به این‌که هلال‌احمر خود را میان توان جامعه و نیاز جامعه واسطه می‌داند، گفت: «در حقیقت ما از توان جوانان، داوطلبان و خیرین استفاده می‌کنیم تا در زمان‌های بحران در خدمت نیازمندان باشیم.» حجت‌الاسلام لطفی‌نیاسر نیز در این دیدار با تأکید بر این‌که در بخش‌های مختلفی می‌توانیم در خدمت هلال‌احمر باشیم، اظهار کرد: «مطلوب‌ترین کارها، فعالیت‌هایی است که به صورت داوطلبانه انجام می‌شود. تزریق روحیه ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی در ذهن جوانان ما از کارهای مهمی است که اساس انقلاب ما نیز بر آن استوار بوده است.» مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم افزود: «مجموعه صداوسیما افتخار می‌کند که از اعضای داوطلب مجموعه هلال‌احمر و سایر نهادهای نیک‌اندیش باشد.»

کشف یک غار منحصر‌به‌فرد توسط نیروهای هلال‌احمر خواف
تیم امداد و نجات کوهستان جمعیت هلال‌احمر شهرستان خواف در یک حرکت کوهپیمایی ضمن کشف یک غار منحصر به فرد، موفق به پیمایش آن شدند. عبدالرسول مشهوری سرپرست گروه کوهنوردی هلال‌احمر خواف به همراه آقایان شمس الحق موحدی، عبدالقادر اشتری و عبدالرحمن حیدری در فروردین‌ماه ‌سال ۹۴ این غار را در جوار روستای برآباد و با هماهنگی هیأت کوهنوردی شهرستان کشف کردند. مشهوری رئیس هیأت کوهنوردی خواف، گفت: «نام محلی غار «گردنه‌علی» است که به‌زودی توسط فرماندار، دهیار و انجمن غارشناسان استان نام جدیدی برای آن انتخاب خواهد شد. این غار ۵۰ متر از سطح زمین ارتفاع دارد و دهانه آن به گونه‌ای است که باید ۱۵متر به صورت نشسته حرکت کرد.» این غار که برای نخستین‌بار کشف و پیمایش شده است، دارای شیب ۳۵ درجه است و بدون تجهیزات نمی‌توان آن را پیمایش کرد. وجود رطوبت و آثار باقیمانده از جانوران و خفاش‌ها نشان‌دهنده یک غار زنده است، ضمن این‌که وجود استلاکتیک و استاگمیت (رسوبات آهکی) و دیگر جاذبه‌های آن می‌تواند غار مذکور را به یک جاذبه توریستی - ورزشی تبدیل کند.

 


تعداد بازدید :  169