شماره ۵۳۹ | ۱۳۹۴ سه شنبه ۲۵ فروردين
صفحه را ببند
ازدواج زوج جوان خوزستانی در پست‌های هلال‌احمر
پیوندی با طعم خدمت

سلیمه ترکیان | در روزهای ویژه مثل ایام نوروز دستگاه‌های مختلف، خدمت‌رسانی مطلوب را سرلوحه کار خود قرار می‌دهند. در این میان چادرهای ایمنی و سلامت مسافران نوروزی بیش از هر چیز نظر‌ها را جلب می‌کند. چادرهایی که برای داشتن سفری ایمن و سالم برپا شده‌اند. هرجای ایران نماد آبی رنگ مهر و دوستی جوانان به چشم می‌آید و قرار است مهر و امنیت را به سفرهای نوروزی مسافران عرضه کند. پیوند زوج هلال‌احمری در پست‌های هلال‌احمر خوزستان بهانه‌ای شد تا سراغ این زوج خدمتگزار در استان خوزستان برویم. هلال احمری‌ها در همه حال خدمتگزار مردم هستند، حتی اگر در گیر و دار ازدواج باشند. سجاد حسنوند متولد سال 1372 از شهرستان اندیمشک است. دیپلم گرافیک دارد اما از اطلاعات پزشکی گرفته تا روان‌شناسی و... همه را از بر است. او‌ سال 1392 عضو جمعیت هلال‌احمر شد و پس از گذراندن دوره‌های مقدماتی یا همان۳۵ ساعته امدادی، ۸۰ساعته و تخصصی جاده به فعالیت‌های خود در مرکز امور جوانان این شهرستان ادامه داد و از همیاران پست‌های ایمنی و سلامت در نوروز است. سجاد می‌گوید: «سرنوشت زندگی من در هلال‌احمر رقم خورد و دیدگاهم به جامعه و زندگی تغییر پیدا کرد. هیچ وقت از هلال‌احمر خداحافظی نمی‌کنم و بچه‌دار هم بشوم او را عضو همین ارگان می‌کنم.»
ماجرای پیوند سجاد و فروغ
سجاد می‌گوید: «آشنایی من با فروغ در هلال‌احمر از شرکت در دوره مشاوره زندگی با موضوع ازدواج شروع شد. از کلاس و دوره خوشم آمده بود و راضی بودم. راجع به مسائل مختلف از پزشکی گرفته تا غیره توضیحات لازم را می‌دادم و توانستم کنترل کلاس را به دست بگیرم و آن‌جا بود که با دیدن فروغ برای اولین‌بار و از نحوه برخورد و متانتی که داشت، خوشم آمد.» فروغ رشیدی همسن‌و‌سال سجاد است و دیپلم طراحی و دوخت دارد. او ۲سالی می‌شود که عضو فعال اندیمشک است تا جایی که هر روز در شعبه حضور دارد و دوره‌های مختلف امدادی و غیرامدادی را گذرانده است. او نیز از همیاران پست‌های ایمنی و سلامت مسافران نوروزی است و به این فعالیت عشق می‌ورزد.
ازدواج در پست ایمنی‌و‌سلامت
سجاد و فروغ  یک‌سال است که عقد کرده‌اند و جشنی به علت مراسم عزاداری نتوانستند برگزار کنند. سجاد برای غافلگیر کردن شریک زندگی‌اش تصمیم به برگزاری جشن می‌گیرد و این موضوع را با خانم بهاروند- که مسئول امور جوانان اندیمشک است- مطرح می‌کند و او هم جشنی زیبا و در شأن این عروس و داماد در پست‌های ایمنی و سلامت برگزار می‌کند. فروغ که از این موضوع با خبر نبود در روز عروسی متوجه می‌شود که همه چیز برای یک مراسم آبرومند در پست‌های ایمنی و سلامت مسافران نوروزی برای او و همسرش فراهم شده است. سجاد از اهداف کارش می‌گوید: «هدف من از این کار روحیه دادن به اعضای پرتلاش در حوزه جوانان برای ادامه کار بود. با این کار خیلی‌ها جذب هلال‌احمر شدند و برای عضویت در این ارگان دست از پا نمی‌شناختند. خدا را شاکرم که با این حرکت توانستیم اعضای فعال و خوبمان را که از هلال‌احمر فاصله گرفته بودند نزدیک‌تر کنیم.» گفتنی است این دو زوج دو روز بعد از برگزاری مراسم عقد خود در پست نوروزی هلال‌احمر به سر کارشان در پست‌های نوروزی بازگشتند.

 


تعداد بازدید :  286