شماره ۵۳۵ | ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۰ فروردين
صفحه را ببند
از تالار چه خبر

   عرضه اولیه در صورت کشش بازار| امیرحمزه مالمیر، معاون ناشران و امور اعضای شرکت بورس تصریح کرد: برگزاری جلسه معارفه و انعکاس اطلاعات شرکت‌ها در سامانه کدال، به معنای عرضه یا مشخص بودن زمان آن نیست و برای این‌که شرکت‌ها به مرحله عرضه برسند، باید مقدماتی را فراهم کنیم که ازجمله این مقدمات می‌توان به مقدمات پذیرش، درج نام شرکت و متعاقب آن ارایه اطلاعات مطابق دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات، اشاره کرد.

   شرایط بازار تعیین‌کننده عرضه‌های اولیه است| بهنام محسنی، رئیس اداره عملیات بازار فرابورس ایرانا علام کرد: برگزاری جلسات معارفه شرکت‌ها و فرآیند تکمیل اطلاعات آنها از طریق سایت کدال همگی تنها در راستای آماده‌سازی شرکت‌ها برای عرضه اولیه است و به معنای اعلام فرابورس بر مبنای عرضه اولیه نیست. وی ادامه داد: این جلسات معارفه، به مفهوم عرضه نیست و زمان عرضه تنها وقتی است که آگهی عرضه اولیه از طریق سایت فرابورس منتشر شود که با توجه به شرایط بازار درخصوص آن تعیین می‌شود.

   افت ۱۶‌هزار واحدی در ‌سال گذشته| شاخص بورس طی ۲۴۱ روز معاملاتی در ‌سال گذشته، بیش از ۱۶‌هزار واحد افت داشت. کارنامه بورس اوراق بهادار در سالی که گذشت، نشان از دادوستد 165‌میلیارد و 184‌میلیون سهم و حق‌تقدم به ارزش 542‌هزار و 522‌میلیارد ریال دارد که در 241 روز معاملاتی توسط 3‌میلیون و 709‌هزار و 733 سرمایه‌گذار در 12‌میلیون و 920‌هزار و 956 نوبت انجام شده است.

   هر سهم فولاد هرمزگان جنوب ١٢٠٠ ریال| نخستین عرضه اولیه‌ سال جدید در فرابورس ایران با واگذاری ۵‌درصد از سهام شرکت فولاد هرمزگان با کشف قیمت هر سهم 1200 ریال کلید خورد. طبق این گزارش از 750‌میلیون سهم قابل عرضه فولاد هرمزگان جنوب در بازار دوم فرابورس ایران، 350‌میلیون سهم برای کشف قیمت و 400‌میلیون سهم دیگر به معامله‌گران آنلاین اختصاص یافته است.


تعداد بازدید :  199