شماره ۵۳۲ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۷ فروردين
صفحه را ببند
گزیده خوانی

    ۷‌‌میلیارد لیتر صرفه‌جویی بنزین در ‌سال ۹۳ با مصرف CNG |  امیر وکیل‌زاده، مدیر طرح CNG شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: با توجه به این‌که هر مترمکعب CNG با ۱.۱ لیتر بنزین قابل جایگزینی است، با مصرف CNG حدود ۷‌میلیارد لیتر صرفه‌جویی در مصرف بنزین در‌ سال ۹۳ داشتیم. وی افزود: از ابتدای ‌سال 93 تا پایان این ‌سال در مجموع 21 جایگاه جدید دو‌منظوره و 60 جایگاه جدید تک‌منظوره عرضه سوخت CNG در اقصی‌نقاط کشور به بهره‌برداری رسید.
    صادرات گاز به عراق آغاز می‌شود| بیژن زنگنه، وزیر نفت درباره مهم‌ترین برنامه‌های وزارت نفت در ‌سال ٩٤، گفت: توسعه و تکمیل پروژه‌های پارس‌جنوبی و به پایان رساندن فازهای ١٥ و ١٦ و ١٧ و ١٨ و همچنین توسعه میدان‌های مشترک و میدان‌های نفتی غرب کارون از مهم‌ترین برنامه‌های وزارت نفت در ‌سال ٩٤ است. وی افزود: صادرات گاز به عراق در‌ سال‌جاری آغاز می‌شود و در ‌سال ٩٥ به حداکثر خود می‌رسد.
   برنامه ویژه نفتی ایران در اروپا| احمد مهدوی، دبیرکل انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی با تشریح برنامه ویژه نفتی ایران در اروپا، گفت: برنامه صادرات سالانه ۵‌میلیارد دلار محصول پتروشیمی به اروپا در صورت تعلیق تحریم‌ها تدوین شده است.
   رکوردشکنی مصرف بنزین در نوروز 94| در تعطیلات نوروز سال 94، بیش از یک‌میلیارد و 103‌میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شد، درحالی‌که در مدت مشابه‌ سال 93 مصرف حدود یک‌میلیارد و 111‌میلیون لیتر بنزین ثبت شده بود که این امر نشان می‌دهد میزان مصرف بنزین نسبت به مدت مشابه ‌سال گذشته، کمتر از یک‌درصد کاهش داشته است. پیش از این رکورد مصرف بنزین در کشور مربوط به روز 28 اسفندماه ‌سال 92 بود که در آن روز 101‌میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف شد.
   بدحسابی روس‌ها در تجارت با ایران| اسدالله عسگراولادی رئیس کمیسیون تجارت اتاق تهران در پاسخ به این‌که وضع روابط تجاری بین ایران و روسیه به کجا رسید، خاطرنشان کرد: اگرچه گشایش‌هایی برای روابط تجاری بین ایران و روسیه ایجاد شده، اما به خاطر وضع تحریم‌های جدید برای روسیه، شرایط در آن کشور سخت شده و بازرگانان آن کشور ترجیح می‌دهند، تا پول ما را براساس روبل بپردازند. وی ادامه داد: از طرف دیگر با عدم پرداخت به موقع روس‌ها مواجهیم که کار را مشکل کرده است.


تعداد بازدید :  282