شماره ۵۳۲ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۷ فروردين
صفحه را ببند
باید همه چیز را جبران کنیم

مهرانه مهین‌ترابی بازیگر

نتیجه مذاکرات هسته‌ای و لغو تحریم‌ها، اتفاق بسیار بزرگی برای کشورمان بود. اتفاقی که در راس آن آقای ظریف قرار داشتند و با عملکرد بسیار قدرتمندانه خود توانستند افتخار بسیار بزرگی را برای کشورمان رقم بزنند. من این فرصت را غنیمت می‌شمارم و سلام و ارادت خودم را به بزرگ مردی که باعث خلق این افتخار شد، می‌رسانم و از ایشان تشکر می‌کنم. آقای ظریف با بینش و تدبیری که داشتند، توانستند بسیار حرفه‌ای با این قضیه برخورد کنند و آرامش را دوباره به مردم  ایران برگردانند.
بدون شک این اتفاق بسیار مهم و تاریخی، فرصت‌های بسیار بزرگی را برای کشورمان فراهم خواهد آورد. چه بسا سینما و تلویزیون هم از این حرکت بی‌نصیب نماند، چون سینمای ایران یکی از مهم‌ترین بخش‌های عرصه‌ فرهنگ و هنر است که بیش از سایر بخش‌ها مورد توجه مردم قرار دارد. باید هر نوع صدمه و آسیبی که در این سال‌ها به این عرصه وارد شده، جبران شود. چون به لحاظ اقتصادی آسیب‌های بسیار جدی به سینما وارد شد؛ کارها با حداقل بودجه‌ها ساخته شدند و حتی بسیاری از آثار هم تحت‌ تأثیر این قضیه، متوقف شدند و خوابیدند.
چه بسا در این سال‌ها مشکلات دیگری هم، خصوصا برای پروژه‌های تلویزیونی به وجود آمد. مشکلی که این روزها بیشتر به چشم می‌خورد، سهل‌انگاری بعضی‌ها نسبت به کاری است که انجام می‌دهند؛ تا جایی که اغلب آنها دقتی در کارهایشان ندارند و آن را جدی نمی‌گیرند. با این‌که تلویزیون، به‌عنوان یک رسانه‌ فرهنگی بسیار مهم که می‌تواند به حرکت و رفتار مردم، سمت و جهت دهد، تعریف شده است، اما این موضوع باعث شده که در سال‌های اخیر تلویزیون به‌عنوان یک رسانه‌ مهم و تاثیرگذار از سوی مردم تلقی نشود. تلویزیون باید به این کمبودها بیشتر توجه کند و با سعه صدر بیشتری به کارها نگاه کند تا شاهد عملکردهای متعدد و خلاقیت‌های بیشتری در این عرصه باشیم. امیدوارم مسئولان جدید تلویزیون، راه حلی ارایه دهند و  تدبیر و چاره‌ای بیندیشند تا عمیق‌تر  به کارها و موضوعات نگاه شود.
این مسائل باعث تغییر مسیر بسیاری از کارگردانان ما شده است و به فراخور این موضوع راه‌های دیگری را برای فعالیت پیدا کرده‌اند. با این‌که معتقدم شبکه نمایش خانگی هم به‌عنوان یک رسانه، می‌تواند پروژه‌های مهمی را خلق کند، اما برخی از آنها در وسعت کارهای تلویزیونی نیستند. پروژه‌هایی که با استقبال عموم مواجه نشدند و حتی برخی از آنها نیز به یکباره تعطیل شدند. مثل سریال «عشق تعطیل نیست» که بعد از توزیع پنج قسمت، تعطیل شد.


تعداد بازدید :  215