شماره ۵۳۲ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۷ فروردين
صفحه را ببند
آب و هوا


... آسمان صاف برای غالب مناطق کشور
بر اساس تحلیل آخرین داده‌های هوا‌شناسی، با تضعیف جریانات شمالی بر روی دریای خزر از میزان ابرناکی در استان‌های ساحلی دریای خزر کاسته می‌شود و بارش‌های پراکنده در شمال شرق و شرق کشور و در برخی نواحی با احتمال وقوع رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.
امروز و سه‌شنبه در کل جو آرامی در غالب نواحی کشور حاکم خواهد بود. تنها در بعد از ظهر افزایش ابر با احتمال رگبارهای موقتی در شمال استان خراسان رضوی وجود دارد. خلیج فارس امروز مواج خواهد بود که این در اواخر روز به نیمه شرقی خلیج فارس محدود می‌شود. روز سه شنبه خلیج فارس آرام است.  آسمان پایتخت امروز صاف با غبار صبحگاهی و با حداقل و حداکثر دمای ۱۶ و ۲۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر پیش‌بینی می‌شود. همچنین روز سه‌شنبه آسمان تهران صاف تا کمی ابری، همراه با غبارصبحگاهی، با دمای حداقل و حداکثر ۱۷ و ۲۵ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد بود.
مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور اعلام کرد، هوای پایتخت پاک و کلان شهرهای اهواز، کرج، اصفهان و مشهد در شرایط سالم قرار دارند. همچنین بنا بر اعلام معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران، شاخص کیفیت هوای پایتخت به دلیل وزش باد در شرایط سالم قرار دارد. میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۵/۲ میکرون، نسبت به روز گذشته با ۱۰ عدد افزایش در حد مجاز بوده و بر روی عدد ۶۹ قرار داشته است. میزان غلظت آلاینده‌های منواکسید کربن نیز نسبت به روز جمعه از ۲۷ به ۲۲ و ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون از ۵۰ به ۲۸ کاهش داشته است.
در شبانه‌روز گذشته اهواز مرکز استان خوزستان با بیشینه دمای ۳۳ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری با کمینه دمای منفی یک درجه سانتیگراد سرد‌ترین شهرهای کشور بوده‌اند. طی روز‌های گذشته اردبیل و چهارمحال و بختیاری، سرد‌ترین و ‌هرمزگان و خوزستان، گرم‌ترین استان‌های ایران بودند.

 


تعداد بازدید :  299