شماره ۵۳۲ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۷ فروردين
صفحه را ببند
پسر قلابي وزير در ایستگاه زندان

شهروند| آشنايي دختر دانشجو با پسر جواني كه خود را پسر وزير معرفي كرده بود، به ماجراي كلاهبرداري‌هاي سريالي پسر قلابي وزير پايان داد. تبهکار سابقه دار با چرب زبانی پول ميليوني به جيب می‌زد.
اواخر اسفند ماه ‌سال گذشته مسئولان حراست يك دانشگاه در تهران با ماموران پليس تماس گرفتند و آنها را در جريان رفتارهای مرموز دختر و پسر جواني قرار دادند كه با مدارك جعلي سعي در فريب مسئولان دانشگاه داشتند.
وقتي ماموران راهي محل شدند متوجه شدند كه دختر دانشجويي با مدارك جعلي از شهرستان به دانشگاهي در تهران انتقالي گرفته اما با مشكوك شدن مسئولان دانشگاه به مداركش دست وي خيلي زود رو شده است. دختر جوان با ارایه مداركي به دانشگاه ادعا می‌کرد ازدواج كرده است. او با مدارك جعلي‌اش توانست از دانشگاه شهرستان به تهران انتقالي بگيرد. پسر جواني كه ظاهر موجهي داشت، همراهش بود. حراست دانشگاه كه به‌شدت به اين دختر و پسر مشكوك شده بود با پليس تماس گرفت و در نهايت اين دختر و پسر جوان لو رفتند. در تحقيقات پلیسی مشخص شد كارآگاهان در مقابل يك پسر كلاهبردار و جاعل قرار دارند.
دختر جوان كه خودش نيز مورد كلاهبرداري از سوي اين پسر قرار گرفته بود، در تحقيقات به ماموران گفت: «دانشجوي دانشگاه شهرستان بودم اما مي‌خواستم به تهران انتقالي بگيرم. با پسر جواني آشنا شدم. ادعا می‌کرد كه پسر وزير است و مي‌تواند با جور كردن مدارك خيلي زود انتقالي مرا بگيرد. 10 ميليون تومان پول باید به حسابش واریز می‌کردم تا يك عقدنامه جعلی به من بدهد. وقتي مدارك جور شد، انتقالي گرفتم. مسئولان حراست متوجه شدند و مرا احضار كردند. با پسر جوان تماس گرفتم. ادعا می‌کرد كه با چرب زباني می‌تواند از لو رفتن ماجرا جلوگيري كند. من باز هم به حساب اين پسر پول ريختم و او هم با من به دانشگاه آمد. ولي دستگير شديم و من تازه متوجه شدم كه او همه حرف‌هايش دروغ بوده و يك كلاهبردار حرفه‌اي است.»
بعد از صحبت‌هاي اين دختر، پسر جوان كه به شيشه نيز اعتياد دارد، تحت بازجويي قرار گرفت و با اعتراف به جرم خود گفت:  «هميشه خودم را پسر وزير معرفي مي‌كردم و با تهيه يك لباس روحاني براي اينكه كسي به من شك نكند، دست به كلاهبرداري مي‌زدم. از رئيس بانك به بهانه ارتقای شغلي و از يك زن نيز به بهانه تهيه وام ميلياردي و از اين دختر دانشجو نيز به بهانه انتقالي پول ميليوني به جيب زدم. براي شكار و فريب طعمه‌هايم هم از چرب زباني خودم استفاده مي‌كردم و همه نيز خيلي زود به من اعتماد مي كردند.»
با اعتراف اين پسر مشخص شد كه وي پيش از اين نيز سابقه كلاهبرداري داشته است. همچنين ماموران دريافتند كه دو پسر ديگر نيز در كلاهبرداري‌هاي متهم شريك بوده‌اند. بنابراين دو متهم ديگر اين پرونده نيز دستگير شدند و همه آنها با قرار قانوني روانه بازداشتگاه شدند. این درحالی است که تحقيقات درخصوص اين پرونده در شعبه دوم دادسراي ناحيه 5 ادامه دارد.

 


تعداد بازدید :  128