شماره ۵۳۲ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۷ فروردين
صفحه را ببند
خارج از مرز

سیل مرگبار در شیلی
25 نفر در سیل شیلی جان باختند. بنابر اعلام مقامات شیلی تاکنون بر اثر وقوع این حادثه طبیعی که هفته گذشته اتفاق افتاده 25 تن جان خود را از دست داده‌اند و نگرانی‌های فزاینده‌ای در مورد 101 فرد ناپدید شده بر اثر سیل و رانش زمین وجود دارد.
نیروهای امداد و نجات شیلی اعلام کردند: حدود 2700 نفر از حادثه‌دیدگان بی‌سرپناه مانده‌اند و سگ‌های جست وجو‌گر درحال یافتن افرادی هستند که احتمالا در زیر گل‌ولای حبس شده‌اند. به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، «میچل باچله» رئیس‌جمهوری شیلی نیز با حضور در مناطق سیل‌زده از فراهم کردن شرایط برای کمک‌رسانی به حادثه‌دیدگان خبر داد.

30 راننده تاکسی
 در چین خودکشی کردند
30 راننده تاکسی در چین پس از خودکشی دسته‌جمعی و معترضانه بستری شدند. بیش از 30 راننده تاکسی که در مرکز پکن، پایتخت چین دست به اعتراض زده بودند به بیمارستان انتقال یافتند. گمان می‌رود آنها برای نشان دادن اعتراض خود اقدام به خودکشی کرده و پس از خوردن سم دفع آفات، مسموم شدند.
براساس گزارش‌ها این معترضان از استان «هیلانجینگ» در شمال شرق چین به پایتخت آمده‌اند تا علیه افزایش مبلغ پرداختی رانندگان به شرکت‌های تاکسیرانی اعتراض کنند. در چین رانندگان تاکسی سالانه مبلغ 4هزار یوان در ‌سال تعرفه می‌پردازند و رانندگان معترض شکایت داشتند که مبلغ تعرفه‌ای که برای رانندگان تاکسی در استان هیلانجینگ مقرر شده از تعرفه رانندگان تاکسی در پکن بالاتر است.

سقوط مرگبار مینی‌بوس چینی
 یک مینی‌بوس به داخل رودخانه‌ای در جنوب غرب چین سقوط کرد و 21 مسافر جان خود را از دست دادند.
 در این حادثه که شامگاه شنبه اتفاق افتاد، یک مینی‌بوس داخل رودخانه‌ای سقوط کرد و موجب کشته شدن 21 تن شد. نیروهای امداد و نجات محلی استان «گوئیژو»  با بیان این‌که در این حادثه سه نفر دیگر هم مجروح شده‌اند، اظهار داشتند: این مینی‌بوس پس از آن‌که از مسیر اصلی خود منحرف شد از ارتفاع 100 متری داخل رودخانه‌ای سقوط کرد. به گزارش شینهوا، بررسی‌های اولیه حاکی از آن است که راننده این مینی‌بوس به قوانین رانندگی و رعایت نکات ایمنی بی‌توجه بوده‌ و وارد جاده‌ مخصوص وسایل نقلیه کوچک شده بود که تردد خودروهای بزرگ در آن ممنوع است.

پایان عملیات جست‌وجوی
 اجساد مسافران هواپیمای آلمانی
عملیات جست‌وجوی اجساد قربانیان حادثه سقوط هواپیمای مسافربری آلمانی در کوه‌های آلپ به پایان رسید. بازرسان فرانسوی عملیات جست‌وجوی منطقه سقوط هواپیمای آلمانی در کوه‌های آلپ را که ماه گذشته میلادی دچار حادثه شد و 150 قربانی برجای گذاشت، به اتمام رساندند. بازرسان بر این باورند که «آندرئاس لوبیتز»، کمک خلبان آلمانی این هواپیما در طول مسیر پرواز از بارسلونا به «دوسلدورف» به عمد ارتفاع هواپیمای ایرباس A320 را کاهش داده و به منطقه کوهستانی نزدیک کرده‌ است. طبق اعلام مقامات داخلی فرانسه، عملیات جست‌وجوی اجساد قربانیان این حادثه هوایی به اتمام رسیده است، اما جست‌وجوها برای یافتن وسایل شخصی سرنشینان این هواپیما ادامه دارد. همچنین شناسایی هویت قربانیان از طریق بررسی 150 نمونه از DNA پیدا شده در محل حادثه درحال انجام است که امکان دارد به اتمام رسیدن آن چند هفته به طول انجامد. هر چند مقامات این کشور اظهار داشتند تعداد
 DNAهای فعلی به مفهوم پیدا شدن تمامی قربانیان نخواهد بود. یکی از فرماندهان پلیس محلی فرانسه نیز گفت: عملیات پاکسازی منطقه حادثه از لاشه هواپیما از هفته آینده آغاز می‌شود و ممکن است تا دو ماه به طول انجامد .

 


تعداد بازدید :  296