شماره ۵۳۲ | ۱۳۹۴ دوشنبه ۱۷ فروردين
صفحه را ببند
پرسه در بازار

نرخ مرغ روند کاهشی گرفت
قیمت مرغ گرم در مراکز عمده‌فروشی و خرده‌فروشی روند کاهشی گرفت. حسن رکنی، معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزی با اعلام این خبر گفت: با توجه به توزیع گسترده مرغ مورد نیاز و روند مطلوب تولید، دیروز شاهد کاهش قیمت این ماده پروتیینی پرمصرف در بازار کشور بودیم، به‌طوری که قیمت هر کیلوگرم گوشت گرم مرغ در مراکز عمده‌فروشی به 6200 تومان و در مراکز خرده‌فروشی نیز به‌طور میانگین به هر کیلوگرم 7200 تومان کاهش یافت. او توزیع گسترده مرغ منجمد با قیمت هر کیلوگرم 5600 تومان را از عوامل اصلی کاهش قیمت مرغ گرم در بازار دانست.

تعطیلات بازار آهن ادامه دارد
بازار آهن همچنان در تعطیلات به سر می‌برد. محمد آزاد، رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد با بیان این‌که هنوز رونق در بازار آهن و فولاد به وجود نیامده است، گفت: در دو روز گذشته هیچ معامله‌ای در بازار آهن انجام نشده است. به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان آهن و فولاد، در حال حاضر قیمت هر کیلو میلگرد، 1600 تومان و تیر آهن کیلویی 1600 تا 1650 تومان به فروش می‌رسد که این رقم نسبت به فروردین‌ماه‌ سال گذشته 35‌درصد کاهش قیمت را تجربه کرده است.

نصف سیم‌کارت‌هاغیرفعالند
آمارها نشان می دهد حدود نیمی از سیم‌کارت‌های واگذار شده کشور حالت غیرفعال دارند. براساس آخرین آمار وزارت ارتباطات، تا پایان شهریورماه 93 بیشترین خطوط واگذاری مربوط به ایرانسل بوده اما از لحاظ سیم‌کارت‌های فعال، شرکت ارتباطات سیار یا همراه اول آمار بالاتری را به خود اختصاص داده است. طبق آمارهای اعلام شده از 59‌میلیون و 229‌هزار سیم‌کارت واگذار شده همراه اول تنها حدود 38‌میلیون و 703‌هزار سیم‌کارت در حالت فعال به سر می‌برند و از 67‌میلیون و 923‌هزار سیم‌کارت واگذار شده ایرانسل 26‌میلیون و 375‌هزار سیم‌کارت در حالت فعال قرار دارد. تعداد
 سیم کارت های فعال رایتل نیز یک‌میلیون و 726‌هزار
 عدد است.


تعداد بازدید :  273