شماره ۵۳۱ | ۱۳۹۴ يکشنبه ۱۶ فروردين
صفحه را ببند
خارج از مرز

انفجار بزرگ
در بندر «سائوپائولو» برزیل
4 مخزن سوخت در بزرگترین بندر ایالت «سائو‌پائولو» آتش گرفت. این آتش‌سوزی که بر اثر انفجار مخازن سوخت از روز پنجشنبه آغاز شده هنوز مهار نشده‌ است.
سازمان آتش‌نشانی منطقه ساحلی «سانتوس» بزرگترین بندر ایالت «سائو پائولو» واقع در برزیل اعلام کرد: آتش‌سوزی بزرگی که روز پنجشنبه و پس از انفجار 4 مخزن سوخت در این منطقه به وقوع پیوست، امکان دارد به علت دمای بالا و تبخیر آب گسترش پیدا کند.
کاپیتان «مارکوس پالومبو» سخنگوی آتش‌نشانی برزیل به خبرنگاران گفت: وضع کنترل شده است، با وجود این‌که شعله‌های آتش داستان دیگری دارد؛ هیچ‌گونه پیش‌بینی درخصوص اتمام عملیات اطفای حریق وجود ندارد. طبق گزارش آتش‌نشانان، یکی از مخازنی که انفجار یافت، مملو از سوخت دیزل بوده و این مسأله موجب گسترش سریع آتش و به وجود آمدن ستونی از دود شد که از کیلومترها دورتر قابل مشاهده بود.
پنجشنبه‌شب، آتش‌نشانان تلاش کردند مخازن بعدی را سرد نگه دارند، زیرا دمای بالا که تا 800 درجه سانتیگراد می‌رسید موجب تبخیر آبی شد که برای خاموش کردن آتش مورد استفاده قرار می‌گرفت. پنجشنبه گذشته، به دلایلی که هنوز مشخص نیست، انفجاری در 4 مخزن مایعات قابل اشتعال که به شرکت «اولتراکارگا» تعلق داشت در نزدیکی شهر ساحلی «سانتوس» رخ داد. این حادثه تلفات جانی نداشت اما 15 نفر به علت جراحات وارده به مراقبت‌های پزشکی نیاز پیدا کردند.
 حدود 39 گشت و کشتی «فرماندار فلئوری» سعی کردند به وسیله آب کانال بندر، شعله‌های آتش را مهار کنند؛ به همین علت یکی از ورودی‌های بزرگراه «آنچیتا» را به دلیل وجود خطر انفجارهای دیگر بستند و همین امر موجب بروز ترافیک شدید در ورودی منطقه مذکور شد.

عکس سلفی مرگبار
یک گردشگر آلمانی حین گرفتن عکس سلفی در کوه‌های ایتالیا به پايین سقوط کرد و جان خود را از دست داد. این گردشگر 60 ساله آلمانی هنگامی که برای گرفتن عکس سلفی به لبه پرتگاه می‌رود، تعادل خود را از دست می‌دهد و از ارتفاع 200 متری به پايین سقوط می‌کند. مرگ این گردشگر دقیقا در روزی رقم خورد که ریزش بهمن در رشته کوه‌های آلپ جان سه گردشگر دیگر را گرفت.

حریق در یک مجتمع صنعتی
در آمریکا
مجتمع صنعتی متعلق به شرکت جنرال‌ الکتریک در ایالت کنتاکی آمریکا طعمه حریق شد. 100 مامور اطفای حریق برای مهار آتش‌سوزی وارد عمل شدند . این آتش سوزی از ساختمان شماره 6 این کارخانه شروع شد که به‌عنوان انبار استفاده می‌شد و به سرعت به مرکز تولید نیز سرایت کرد. ساختمان این مرکز به خاکستر تبدیل شد. به گزارش روزنامه گاردین، کارکنان این شرکت به سرعت از ساختمان‌ها خارج شدند. در تصاویر منتشر شده از این حادثه، شعله‌های آتش که از ساختمان این کارخانه زبانه می‌کشید و دود غلیظی که آسمان منطقه را پوشانده بود، دیده شده است. درخصوص تلفات جانی این آتش‌سوزی هنوز اطلاعاتی ارایه نشده است.

طوفان شن در شهرهای امارات
طوفان شن شهرهای امارات متحده عربی را برای سومین روز درنوردید. طوفان شن در مدت سه روز گذشته در امارات متحده عربی باعث مختل شدن  حمل‌ونقل زمینی و هوایی و زندگی روزمره شهروندان در شهرهای مختلف این کشور شده است. براساس گزارش هواشناسی امارات، فاصله دید در بعضی از شهرهای امارات کمتر از 400 متر بود و شدت طوفان شن در امارات بیشتر در عصرها بود. کارشناسان هواشناسی امارات پیش‌بینی کرده‌اند که تا پایان این هفته نیز شاهد طوفان شن از صحراهای عربستان به سمت امارات خواهند بود.

 


تعداد بازدید :  349