شماره ۵۳۰ | ۱۳۹۴ شنبه ۱۵ فروردين
صفحه را ببند
روی خط خبر

در حضور رهبر معظم انقلاب:
مراسم عزاداری ایام فاطمیه
در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار شد
مراسم عزاداری حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها در ایام فاطمیه که با روزهای ابتدای عید ‌سال 1394 مقارن شد در حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان در حسینیه امام‌خمینی(ره) برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی رهبر انقلاب، در شب شهادت، حضرت زهرای بتول، مراسم عزاداری دخت پیامبر اسلام و همچنین مجلس ترحیم و بزرگداشت بانوی انقلابی سیده فاطمه حسینی خامنه‌ای همشیره مکرمه رهبر معظم انقلاب اسلامی، با حضور سران قوا، جمعی از مسئولان کشوری و لشکری و اقشار مختلف مردم در حسینیه امام‌خمینی(ره) برگزار شد.
همچنین مراسم عزاداری ایام فاطمیه با حضور رهبر انقلاب به مدت 4 شب (از چهارم تا هفتم فروردین‌ماه جاری) برگزار شد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهیان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیداحمد خاتمی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عالی و حجت‌الاسلام‌والمسلمین رفیعی سخنرانان این مراسم در روزهای اول تا چهارم بودند.
پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت همسر آیت‌الله جنتی
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در پیامی درگذشت همسر مکرم آیت‌الله جنتی دبیر محترم شورای نگهبان را تسلیت گفتند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی رهبر انقلاب، در متن این پیام آمده است: «درگذشت بانوی مومن و انقلابی، همسر مکرّم جنابعالی را به آن جناب و دیگر بازماندگان آن مرحومه تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت پروردگار و علو درجات برای ایشان مسألت می‌نمایم.»
همچنین حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهوری کشورمان، آیت‌الله محمد یزدی رئیس مجلس خبرگان رهبری، حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات، عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور و برخی دیگر از مسئولان کشوری هم درگذشت همسر آیت‌الله جنتی را تسلیت گفتند. همچنین رهبر انقلاب، در پیامی، درگذشت مادر گرامی حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران را نیز که در روزهای آخر ‌سال گذشته، درگذشت را هم تسلیت گفتند. در بخشی از متن این پیام هم آمده است: «درگذشت مادر گرامی را به جنابعالی و دیگر بازماندگان آن مخدره‌ مرحومه تسلیت می‌گویم و رحمت و مغفرت الهی و علوّ درجات ایشان را از خداوند متعال مسألت می‌کنم.»  همچنین حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی با حضور در مدرسه عالی شهید مطهری در مجلس ترحیم و بزرگداشت والده گرامی رئیس‌جمهوری شرکت و ضمن قرائت فاتحه، علو درجات آن مرحومه را از خداوند متعال مسألت کردند. آیت‌الله آملی‌لاریجانی، رئیس قوه قضائیه و دیگر مقام‌های کشوری و لشکری با صدور پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت والده حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن روحانی رئیس‌جمهوری را تسلیت گفتند.

همسر آیت‌الله خاتمی درگذشت
فروردین‌ماه جاری مادر سیدمحمد خاتمی رئیس دوره اصلاخات نیز دارفانی را وداع گفت که رئیس جمهوری اسلامی ایران در پیامی درگذشت والده حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمحمد خاتمی را تسلیت گفت و برای آن مرحومه علو درجات را از خداوند متعال مسألت کرد. به گزارش پايگاه اطلاع‌رساني رياست‌جمهوري، بخشی از متن پیام حجت‌الاسلام‌والمسلمین روحانی که خطاب به محمدخاتمی صادر شده به این شرح است: «درگذشت والده بزرگوارتان، مرحومه سکینه ضیایی موجب تألم و تأثر عمیق گردید. آن بانوی فاضله در دوران نهضت اسلامی و دفاع مقدس در كنار فداكاری‌های مرحوم آیت‌الله سیدروح‌الله خاتمی حضوری تأثیرگذار داشت.» همچنین در پی درگذشت مادر رئیس دولت اصلاحات، آیت‌الله ‌هاشمی‌رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام پیام تسلیتی صادر کرد. همچنین علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی نیز طی پیامی درگذشت همسر آیت الله خاتمی را تسلیت گفت.


تعداد بازدید :  229