شماره ۵۳۰ | ۱۳۹۴ شنبه ۱۵ فروردين
صفحه را ببند
از حضور پرشور افغان‌ها تا شکست مقابل عربستان
امیدها به المپیک نزدیک شدند



شهروند| تیم فوتبال امید ایران که در ماه‌های اخیر با حواشی زیادی خود را آماده حضور در دور نخست رقابت‌های مقدماتی المپیک کرده بود، درنهایت توانست دور اول از این رقابت‌ها را به سلامت پشت سر بگذارد، اگرچه در گام آخر شکست تلخی را مقابل عربستان تجربه کرد.
3 پیروزی مقتدرانه با ستاره‌ها
درحالی‌که محمد خاکپور به هر روشی که شد توانست سردار آزمون و علیرضا جهانبخش را از لیگ‌های اروپایی به ایران کشانده و از حضور آنها در اردوی تیم‌ملی بزرگسالان جلوگیری کند، انتظار زیادی از تیمش می‌رفت. تیم امید ایران که بازیکنان صاحب نامی از لیگ برتر را در اختیار داشت، با برتری 5 بر صفر در گام نخست مقابل نپال نشان داد که دیگر نباید در انتظار نتایج عجیبی که این تیم در بازی‌های آسیایی کسب کرد، باشیم. این پیروزی‌های پر گل در 2 بازی بعدی مقابل فلسطین و افغانستان نیز ادامه داشت تا ایران به استقبال دیدار سرنوشت ساز مقابل عربستان در گام آخر برود.
روز تاریخی افغان‌ها در آزادی
حضور تماشاگران افغانی مقیم ایران در دیدارهای تیم امید این کشور در رقابت‌های مقدماتی المپیک یکی از نکات جالب توجه این رقابت‌ها بود. این درحالی است که خاکپور و شاگردانش در هیچ‌کدام از دیدارها اصلا حس میزبانی نداشتند و نهایتا 2، 3‌هزار هوادار را روی سکوهای آزادی می‌دیدند اما در روز دیدار ایران و افغانستان اتفاقی غیرقابل پیش‌بینی رخ داد. 80‌هزار افغانی سکوهای ورزشگاه آزادی را به تسخیر خود درآوردند، درحالی‌که در مقابل فقط حدود 400 ایرانی در آزادی حضور داشتند. البته برتری 6 بر صفر شاگردان خاکپور افغان‌ها را دست خالی به خانه فرستاد اما بار دیگر زنگ خطر جدی در بحث جذب تماشاگر در فوتبال ایران به صدا در آمد.
پایانی تلخ و شیرین در حضور وزیر
کار صعود ایران به‌عنوان تیم نخست از گروه C‌ مرحله مقدماتی المپیک حتی با کسب یک تساوی در گام آخر مقابل عربستان هم قطعی می‌شد اما کادرفنی تیم امید که با حضور مایلی‌کهن روی نیمکت وزن بیشتری گرفته بود، نتوانست از این امتحان نسبتا جدی سربلند بیرون بیاید. در روزی که استقبال تماشاگران بیشتر شده بود و وزیر ورزش نیز در کنار کفاشیان از نزدیک بازی تیم امید را مشاهده می‌کرد، ایران با نتیجه 2 بر یک مقابل عربستان شکست خورد تا کارش برای صعود از این گروه به اما و اگر کشیده شود. البته بعد از چند ساعت مشخص شد که امیدهای ایران به خاطر تفاضل گل بهتر نسبت به تیم‌های دوم گروه‌های دیگر مجوز حضور در مرحله بعدی را کسب کرده است.
محصص: از کادرفنی حمایت می‌شود
مرتضی محصص، کارشناس فوتبال و رئیس کمیته فنی فدراسیون درباره نتایج تیم امید می‌گوید: «بازی‌ها را خیلی خوب و تهاجمی آغاز کردیم.‌ای کاش دیدار اول ما مقابل عربستان برگزار می‌شد و در آن شرایط وضع فرق می‌کرد. وقتی ما در 3 دیدار ابتدایی خود مقابل دو تیم ضعیف مثل نپال و افغانستان بازی کردیم کارمان برای دیدار مقابل عربستان خیلی سخت شد. با حضور بازیکنانی مثل علیرضا جهانبخش و سردار آزمون می‌توانیم در دیدارهای آینده موفق باشیم. البته فراموش نکنیم تیم فعلی در مدت زمان کمی کنار یکدیگر بودند. از این کادرفنی قطعا حمایت می‌شود و خاکپور برخلاف شایعات به کارش ادامه می‌دهد.»
به دنبال شکستن طلسم
بازی‌های تیم امید در مجموع نسبت به بازی‌هایی که از این تیم در سال‌های اخیر دیده بودیم، امیدوارکننده بود و در این مرحله شاید کسب مجوز صعود مهم بود که به آن رسیدیم. حالا در سالی که می‌تواند با یک صعود تاریخی بعد از 40‌سال برای فوتبال ایران همراه باشد، باید از این تیم حمایت شود تا با آرامش بیشتر بتوانند در مرحله بعدی نیز موفق باشند و طلسم صعود به المپیک را بشکنند.


تعداد بازدید :  213