شماره ۵۳۰ | ۱۳۹۴ شنبه ۱۵ فروردين
صفحه را ببند
ال‌کلاسیکویی که رسانه‌هاي ايران را داغدار کرد
کوه غم روی شانه‌های خبر

شهروند| کمک خلبانی که انگار قصد خودکشی داشت، جماعتی را کشت و ملتی را داغدار کرد. هواپیمایی که از بندر بارسلون به سمت دوسلدورف درحال حرکت بود، جان 2 خبرنگار ورزشی ما را گرفت؛ میلاد حجت‌الاسلامی، خبرنگار خبرگزاری تسنیم و همتایش حسین جوادی در وطن امروز. با وجود متلاشی شدن دومین جعبه سیاه هواپیما، تحقیقات زمان‌بر از طریق اطلاعات به‌دست آمده از جعبه سیاه اول هواپیما ادامه دارد و البته موج همدردی‌ها با سرعت بیشتری نسبت به تحقیقات جاری می‌شود.
سکوت ملی و جهانی
علاوه بر بازیکنان تیم‌ملی که به شکل اختصاصی برای دو خبرنگار اعزامی به ال‌کلاسیکو، یک دقیقه قبل از شروع هر 2 بازی دوستانه سکوت کردند، میلاد و حسین در سکوت یک دقیقه قبل از شروع همه بازی‌های مهم فوتبال دنیا در آخرین روز از تعطیلات نوروزی هم سهم داشتند. سایر بازی‌های هفته بیست‌وچهارم لیگ برتر فوتبال ایران هم با یک دقیقه سکوت به احترام دو خبرنگار شروع می‌شود. پیام تسلیت اعضای بلندپایه سیاسی خیلی زود از طریق شبکه‌های اجتماعی و اپلیکیشن‌های موبایلی بازنشر شد و دراین میان، جامعه خبری ما باقی ماند و خبرهای اختصاصی خبرنگارانی که در این دنیا نبودند اما خبرهایشان روی خروجی سایت‌ها قابل رویت بود. متاسفانه به دلایلی، میلاد حجت‌الاسلامی و حسین جوادی موفق به تماشای ال‌کلاسیکو نشدند و در بازگشت از سفری که به قصد پوشش اخبار اردوی تیم‌ملی در اتریش و تماشای ال‌کلاسیکو صورت گرفته بود به دلیل آنچه تمایل کمک خلبان دارای سابقه افسردگی به خودکشی حدس زده می‌شود، جان خود را از دست دادند. موج همدردی به کارلوس کی‌روش هم رسید. او با خطاب کردن حجت‌الاسلامی فقید با لفظ «میلاد عزیز» از درگذشت دردناک او و جوادی ابراز تاسف کرد و این اتفاق را غیرقابل توصیف خواند. نکونام هم گل‌های ملی اخیر خود در بازی با شیلی و سوئد را به روح حسین جوادی و میلاد حجت‌الاسلامی تقدیم کرد. همچنین اعضای تیم‌ملی پس از رسیدن به تهران با نثار دسته گل در فرودگاه به این 2 عزیز درگذشته ادای احترام کردند.
ایمیل باشگاه بارسلونا
باشگاه بارسلونا هم با ارسال ایمیلی، درگذشت میلاد حجت‌الاسلامی را تسلیت گفت و خانواده این جوان 30ساله با حضور در محل حادثه، برای آخرین‌بار کنار فرزند خود رفتند. حالا در شرایطی که شرکت هواپیمایی «لوفت‌هانزا» پذیرفته به خانواده قربانیان غرامت حداکثر 50‌هزار یورویی بدهد، اخبار حکایت از عمدی بودن اتفاق دارد. گویا کمک خلبان مدتی پس از بهبودی از افسردگی، دوباره سودای خودکشی به سرش می‌زند و وقتی خلبان به سرویس بهداشتی مراجعه می‌کند، در به روی او می‌بندد و درنهایت صحنه دردناک سقوط شکل می‌گیرد. در این شرایط «سی‌ان‌ان» گزارشی از بازتاب اتفاق رخ داده برای دو خبرنگار ایرانی منتشر کرده‌است. ضمن این‌که از ساعت 15 الی 17 روز دوشنبه 17 فروردین مراسم بزرگداشتی برای این 2 مرحوم در مسجد امام صادق(ع) میدان فلسطین برگزار می‌شود.


تعداد بازدید :  100