شماره ۵۳۰ | ۱۳۹۴ شنبه ۱۵ فروردين
صفحه را ببند
... افزایش بارش‌ها در نوار شمالی



بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هوا‌شناسی، امروز در سواحل شمالی کشور بارش‌های پراکنده را خواهیم داشت که در شمال شرق و شمال غرب کشور ابرناکی افزایش یافته و با بارش‌های موقتی در این نواحی رو‌به‌رو خواهیم بود. همچنین در روز یکشنبه بارش پراکنده در سواحل شمالی، دامنه‌های البرز و شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود. امروز خلیج فارس و دریای عمان و یکشنبه خلیج فارس مواج خواهد بود.
آسمان پایتخت امروز کمی ابری تا نیمه ابری، گاهی همراه با وزش باد و رشد ابر در ارتفاعات و با حداقل و حداکثر دمای ۱۱ و ۲۱ درجه سانتی‌گراد بالای صفر پیش‌بینی می‌شود. همچنین در روز یکشنبه آسمان تهران کمی ابری تا نیمه ابری، با وزش باد در ارتفاعات و بارش پراکنده با حداقل و حداکثر ۱۰ و ۱۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد بود.
بنا بر اعلام معاون نظارت و پایش محیط زیست استان تهران، شاخص کیفیت هوای پایتخت به دلیل بارندگی‌های پراکنده و وزش باد در شرایط سالم قرار دارد. میزان غلظت آلاینده ذرات معلق با قطر کمتر از ۵/۲ میکرون، نسبت به روز گذشته با ۱۱ عدد کاهش در حد مجاز بوده و روی عدد ۵۴ قرار داشته است. میزان غلظت آلاینده‌های منواکسید کربن نیز نسبت به روز یکشنبه از ۲۹ به ۲۲ و ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون از ۵۲ به ۲۷ کاهش داشته است.
در شبانه‌روز گذشته بندرعباس مرکز استان هرمزگان با بیشینه دمای ۳۲ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری با کمینه دمای ۴ درجه سانتیگراد سرد‌ترین شهرهای کشور بوده‌اند. طی روز‌های گذشته اردبیل و چهارمحال و بختیاری، سرد‌ترین و ‌هرمزگان و خوزستان، گرم‌ترین استان‌های ایران بودند.


تعداد بازدید :  227